به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده ظهر امروز یک شنبه در دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های که شهدا داشتند یاد و خاطره آن‌ها همواره باید زنده نگه داشته و در حفظ آن‌ها تلاش شود.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های خانواده‌های شهدا گفت: اگر ترغیب و تشویق و آماده‌سازی شهدا و رزمندگان در زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس از سوی شما والدین شهدا نبود در همان اوایل انقلاب دشمن می‌توانست به اهداف شوم خود دست یابد.

امام‌جمعه شهرستان اهر بابیان اینکه شما پدران و مادران شهدا با آماده‌سازی و فرستادن فرزندانتان به جبهه‌های جنگ کار بسیار بزرگ و پر ارزشی انجام دادید عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره به نقش والدین شهدا و زحمات آن‌ها تأکید کرده‌اند اگر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نبودند امروز باید در عتبات عالیات و شهرهای کشورمان با داعش و دشمنان قسم‌خورده می‌جنگیدیم.

حاجی‌زاده با اشاره به تحریم دشمنان علیه ملت ایران اظهار داشت: تحریم‌ها علیه ملت ایران از روزهای آغازین انقلاب اسلامی و سپس دفاع مقدس وجود دارد تا جایی که آن‌ها از حتی دادن سیم‌خاردار خودداری می‌کردند ولی تمامی تهدیدها و تحریم‌ها به برکت جان‌فشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان نتوانستند امیال شیطانی خود را پیش ببرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر:
اقتدار وامنیت امروزکشور درسایه جان‌فشانی‌های شهدا به دست آمده است

احمد ابراهیمی نیز در دیدار تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگران با امام‌جمعه شهرستان اهر به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران روز ۲۲ اسفندماه ۱۳۵۸ به‌فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی بابیان بخشی از اهداف تشکیل بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: یکی از اهداف تشکیل این نهاد انقلابی، احیا حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هدف دوم حضرت امام خمینی (ره) زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار شهدا بود.

ابراهیمی افزود: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران هدف دیگر تشکیل بنیاد شهید امور ایثارگران بود که این نهاد در کنار سایر ادارات و ارگان‌ها به وظایف خود عمل کرده و انشاالله در سایه خداوند متعال، با دعای خیر شهدا و خانواده‌های گران‌قدر این عزیزان بتوانیم این مأموریت را به سرمنزل مقصود برسانیم.

رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران شهرستان اهر بابیان اینکه دو نگرش در مورد مرگ وجود دارد عنوان کرد: عده‌ای عقیده دارند که زندگی با مرگ تمام می‌شود ولی عده‌ای دیگر که از موحدان هستند مرگ را سرآغاز زندگی جدید و تولدی دیگر را می‌دانند و در این میان شریف‌ترین مرگ شهادت است.

وی بابیان اینکه حضرت علی (ع) فرمودند هیچ مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد گفت: شاید دلیل بالا بودن مقام شهادت این است که انسان در مقابل هر خدمتی منتظر پاداش است ولی در شهادت این‌گونه نیست و شهید جان خود را درراه خدا و برای همنوعان خود تقدیم می‌کند که درنتیجه شهادت به‌عنوان احسن کمالات مطرح می‌شود.

ابراهیمی با ذکر اینکه اگر امروز کشور ما دارای قدرت و اقتدار و امنیت است در سایه شهدای عزیز به دست آمده، عنوان کرد: مردم ایران در هر طبقه و دارای هر تفکری نسبت به شهدا و تکریم آنان ارزش و اعتقاد خاصی قائل هستند چون شهدا دارای کرامت والای انسانی بوده و هیچ انسانی وجود ندارد که در برابر عظمت آنان سر تعظیم فرود نیاورد.