به گزارش خبرنگار اهرامروز، هادی رحیمی در دیدار با آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر که به مناسبت دهه تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفت از پایان اجرای طرح هادی روستایی در بیش از ۱۰۰ روستاهای شهرستان اهر خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه مطالعات طرح هادی روستایی در ۱۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اهر انجام‌یافته و این روستاها نقشه دار شده‌اند.

وی، احیای بافت‌های با ارزش روستاها را جزو وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست، افزود: روستاهایی وجود دارد که دارای بافت با ارزشی هستند که احیای آن‌ها می‌تواند به گردشگر پذیری و توسعه روستاها نقش بسزایی داشته باشد، متأسفانه مشکلی که داریم این است بافت روستایی از بین می‌رود و وقتی بافت از بین رفت در واقع روستایی از بین می‌رود این نیز خطری است که روستاهای را تهدید می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه سنددار کردن املاک روستایی و احداث مسکن مهر جزو طرح‌هایی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای کمک به دولت و خارج از وظایف انجام می‌دهد، گفت: خرسندیم که می‌توانیم وظایف خارج از اختیاراتی که امام راحل برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند انجام دهیم همین امر نشان می‌دهد که اعتماد به بنیاد مسکن بیشتر شده است.

رحیمی از صدور ۷۷۰۰ جلد سند مالکیت روستایی در روستاهای شهرستان اهر خبر داد، ابراز کرد: در شهرستان اهر ۹۹۰۰ خانوار روستایی داریم که تابه‌حال توانسته‌ایم ۷۷ جلد سند مالکیت روستایی صادر و تحویل دهیم و در حال حاضر با اتمام واگذاری سند مالکیت فاصله‌ای نمانده است و از طرفی بیش از ۲۰۰۰ واحد خالی از سکنه در روستاها داریم که نیازمندیم تا به اسناد و بنای ساختمان‌ها چاره‌اندیشی کنیم.

وی بابیان این‌که طرح توسعه روستایی در روستاهای شهرستان اهر را آغاز کرده‌ایم، گفت: طرح توسعه روستایی با تولی گری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و هرگونه افزایش محدوده روستاها منوط به تصویب استانداری آذربایجان شرقی است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر تصریح کرد: شهرستان اهر با بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی توانسته رتبه نخست بازسازی و بهسازی را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی کسب کند.

رحیمی با ذکر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مساکن روستایی واجد شرایط طبق قوانین و چهارچوب کمک بلاعوض ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌کند، گفت: سال گذشته ۲۸ واحد مسکونی روستایی از این تسهیلات بلاعوض بهره‌مند شدند و امسال با تشکیل پرونده برای ۵۱ واحد روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که قرار است پایان فروردین‌ماه مرحله نخست کمک‌های بلاعوض پرداخت شود.