به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی جعفرپور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: الگوی مصرف آب در ماه ۱۴ مترمکعب می باشد که فقط ۲۰ درصد شهروندان این میزان الگوی مصرف را رعایت می کنند ولی متاسفانه ۸۰ درصد از شهروندان رعایت نمی کنند.

وی افزود: اگز بخواهیم شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند لازم است در این زمینه به فرهنگ سازی بیش از پیش توجه ویژه‌ای شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اهر گفت: در سال های گذشته میزان مصرف آب در شهرستان اهر در روز ۲۸ هزار مترمکعب بود که خوشبختانه امروز این میزان با رعایت مصرف به ۲۶ هزار مترمکعب کاهش یافته است.

وی گفت: در راستای جلوگیری از مصارف غیرمجاز، یک هزار و ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان اهر شناسایی شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اهر گفت: برای تأمین آب پایدار در روستاها و قشلاقات شهرستان اهر، در ۵۸ روستا اعم از فاقد دهیاری و قشلاقات پروژه آب رسانی در حال اجراست.

وی افزود: برای تأمین بخشی از آب شرب به علت کاهش نزولات آسمانی، ۸ حلقه چاه موجود نیز به چرخه فعالیت بازگشته است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اهر در ارتباط با فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اهر که در سال گذشته به علت بوی نامطبوع باعث اذیت شهروندان می شد گفت: برای ارتقای فاز اول و همچنین کاهش بو، تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال بابت خدمات فنی، مهندسی، تعمیرات و تجهیزات هزینه شده است و در حال اجراء می باشد و احداث فاز دوم هم در حال مطالعه است که امیدواریم با اتمام مطالعه آن و اختصاص اعتبارات لازم شاهد احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اهر باشیم.

جعفرپور گفت: اگر بخواهیم تأمین آب شرب شهرستان اهر پایدار باشد، احداث سد کچری رود با توجه به پر آب بودن آن در فصول بارندگی لازم و ضروری است تا علاوه بر سد ستارخان قسمتی از آب مصرفی شهرستان اهر از آن تأمین شود که خوشبختانه یکی از پیگیری های مهم مسئولان شهرستان اهر احداث سد کچری رود است.
خبر: پرویز گلی زاده