به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه توجیهی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه وظیفه عوامل اجرایی و هیات‌های نظارت و بازرسی و مسیئولان شهرستانی، آماده‌سازی بستر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست، اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز هیچ‌گونه مشکلی در روند انتخابات ۲۸ خردادماه وجود ندارد.

رئیس دادگستری اهر بر ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی شهرستان اهر ضمن نظارت بر اجرای مُر قانون در روند انتخابات؛ از هیچ داوطلبی حمایت نکرده و نمی‌کند.

وی با ذکر این‌که متاسفانه برخی‌ها برای کسب آرای مردم؛ تمامی خدمات حاکمیت و دولت را زیرسوال می‌برند، ادامه داد: وقتی برخی از داوطلبان در ایام تبلیغات تریبون در اختیار می‌گیرند بدون توجه به کارهای انجام یافته دست به تخریب دیگران می‌زنند تا شاید بتوانند رای مردم را کسب کنند.

نظری خطاب به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر گفت: انتظار می‌رود داوطلبان حداقل به وظایف و اختیارات شوراها و شهرداری‌ها آشنایی داشته باشند؛ تنها وظیفه اعضای شورای شهر «انتخاب شهردار» نیست و اگر در تبلیغات انتخاباتی مردم از شما پرسیدند وظیفه شورا و شهرداری چیست بتوانید جوابی داشته باشید.

رئیس دادگستری اهر بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و تهدید سلامتی مردم اهر در تبلیغات انتخاباتی قابل گذشت نیست و اگر سلامت مردم با تجمعات و ازدحام‌های انتخاباتی به خطر بیفتد دستگاه قضایی با افراد خاطی برخورد می‌کند.

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر اضافه کرد: وقتی فردی ماه‌ها مانده به انتخابات دیوار و پل‌ها را که جزو اموال عمومی است نام خود را می‌نویسد و در این مورد پیش از ورود به شورای شهر مرتکب تخلف شده؛ بعد از انتخاب نمی‌تواند به نفع شهر و شهروندان تصمیم‌گیری کند و وقتی آقای محترم قانون را رعایت نمی‌کند چگونه خواهد توانست گره از مشکلات مردم باز کند.

نظری از ثبت تخلفات انتخاباتی در پرونده قضایی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر خبر داد، گفت: برخی از داوطلبان به دلیل اینکه مرتکب اعمال مجرمانه و رفتارهای مملو از تخلفات شده بودند اما علی‌رغم اینکه تلاش‌های خوبی نیز کرده بودند قانون اجازه ورود به عرصه انتخابات را نداد؛ از این‌رو هرگونه تخلفات انتخاباتی، تخریب شخصیت دیگران، تهمت، افترا و حتک حیثیت در پرونده داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در دستگاه قضایی ثبت می‌شود.

رئیس دادگستری اهر با تاکید بر این‌که مستندات استفاده از عناوین جعلی و تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به دستگاه قضایی شهرستان اهر ارجاع شده است، گفت: فکر نکنید هر تخلفات انتخاباتی به وقوع بپیوندد هیچ نهاد و ارگانی واکنشی نشان نخواهد داد، نه تنها این‌گونه نیست بلکه پیش از شروع تبلیغات رسمی انتخابات؛ تخلفات برخی از داوطلبان شورای شهر اهر محرز شده است.

وی همچنین از رصد تبلیغات مجازی و گروه‌های منتسب به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر توسط ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: تمامی تحرکات و مطالب خلاف شرع و عرف و مسائل امنیتی گروه‌های منتسب به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر؛ به پای خود داوطلب نوشته می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه مردم اهر با حضور در انتخابات ۲۸ خردادماه؛ کاندیداهای اصلح و دلسوز برای شهروندان و شهر اهر را انتخاب و راهی شورای شهر کنند، بیان کرد: چندین سال است که دستگاه قضایی و مجموعه شورای تامین شهرستان اهر با مسائل شورای شهر و شهرداری اهر درگیر است، اما متاسفانه وقتی مردم اعضای شورای شهر را برای حل مشکلات انتخاب می‌کنند اختلافات داخلی آنها دامن‌گیر شهروندان و دستگاه‌های دولتی و قضایی می‌شود.