به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در سال‌جاری با اشاره به این‌که دادستانی شهرستان اهر در سال رونق تولید و اقتصاد مقاومتی اقدامات شایسته‌ای در گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داده است، اظهار داشت: اقدامات دادستانی شهرستان اهر در رفع موانع تولید به گونه‌ای بود که توانست از سوی دادستانی کل کشور مورد تقدیر قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز همچون سابق آماده همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم، اگر واحد تولیدی مشکلات حقوقی و قضایی دارد آماده همکاری برای حل مشکلات هستیم، این در حالی است که اگر فرض کنیم واحد تولیدی مرتکب تخلف شده طبق دستورالعمل ابلاغی دادستانی کل کشور حق نداریم اقداماتی انجام دهیم تا منجر به تعطیلی آن واحد شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ادامه داد: ما ضمن این‌که با تخلفات واحدهای تولیدی و صنعتی برخورد می‌کنیم، طبق اختیاراتی که به دادستان‌ها داده‌اند اگر لازم باشد دادستان می‌تواند بر واحد تولیدی که مدیر آن مرتکب تخلف شده باشد جهت جلوگیری از تعطیلی و بیکاری کارگران بر آن واحد مدیریت کند تا به تخلفات آن فرد یا واحد تولیدی رسیدگی شود.

عبدالهی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: تخلفات پیرامون خود را بدون اغماض، دقیق و با مستندات به دستگاه قضایی گزارش کنید، همچنین دستگاه‌ها اگر می‌بینیند فردی بدون مجوز اقدام به ساخت واحد تولیدی یا صنعتی می‌کند پیش از برخورد قهرآمیز ابتدا به آن فرد مهلت دهند تا برای مجوز اقدام کند و اگر نتوانست خواسته ادارات را محقق کند آن وقت دادستان آماده پذیرش شکایت دستگاه مربوطه خواهد بود.

وی تصریح کرد: مواردی داشتیم که فردی بدون مجوز واحد تولیدی احداث کرد و دستگاه مربوطه سریعاً به دلیل نداشتن مجوز گزارش به دستگاه قضایی ارجاع داد، که پس از رسیدگی به پرونده در زمان اجرای حکم؛ مالک آن واحد تولیدی مجوز لازم را ارائه داد و همین عجله کردن اداره مربوطه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر بابیان اینکه مانع‌تراشی‌های بیهوده و بروکراسی اداری زمینه فرار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: اقدامات و خواسته‌های ادارات از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نباید خللی در امور تولید و اشتغال به وجود آورد، هرچند دستگاه‌های اجرایی نیز حق و حقوقی دارند ولی این دلیل بر سختگیری و مانع تراشی نمی‌شود.

عبدالهی در ادامه بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان بومی شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: اگر کالایی بومی در شهرستان اهر تولید می‌شود و کالای مشابه و گران‌تر در بازار وجود دارد، چه ایرادی دارد در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، کالای بومی را در دسترس مردم قرار دهیم از این‌رو باید برای سرپا نگه داشتن تولیدکنندگان بومی و حفظ اشتغال کارگران در آن مجموعه از این واحدها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از تکرار حوادثی همچون آتش‌سوزی انجام دهند، خاطرنشان کرد: شاید در شهرستان اهر جنگل آن‌چنانی نداشته باشیم ولی هر آنچه که داریم باید با دل و جان مراتع و جنگل‌هایمان را حفظ و حراست کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر در پایان با ذکر این‌که با روزه‌خواری در ملاء عام بدون مماشات برخورد می‌کنیم، یادآور شد: از ابتدای ماه رمضان گزارش‌هایی از بی‌توجهی برخی واحدهای صنفی دریافت کردیم که پیرو آن به اداره صمت تذکر دادیم تا رحمت ماه رمضان در صنوف رعایت شود، تاکید می‌کنیم اگر واحد صنفی در ماه مبارک رمضان حرمت‌شکنی کند آن واحد را پلمپ می‌کنیم.

انتهای پیام/