به گزارش خبرنگار اهرامروز، مجید خدابخش در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان هریس که در شهرک صنعتی بیلوردی برگزار شد با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی هریس از مشوق های مالیاتی نتوانسته اند استفاده کنند، اظهار داشت: عمدتاً واحدهایی که نتوانسته اند از مشوق های مالیاتی بهره مند شوند این بوده که به خوبی اطلاع رسانی نشده و از مسئولین ذی ربط انتظار می رود در خصوص این موارد واحدها را مطلع کنند.

وی افزود: وقتی مجلس شورای اسلامی و دولت مشوق هایی برای واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در نظر گرفته اند تا زمینه توسعه و رونق شهرک های صنعتی فراهم شود انتظار دارند تا دستگاه ها مشمولان را از چگونگی اجرای مشوق ها مطلع نمایند.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: انتظار داشتیم تا شرکت شهرک های صنعتی استان از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار شرح وضعیت تهیه کنند تا الان به دنبال مشکلاتی نباشیم که واحدها چه مشکلی دارند.

خدابخش با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران خط مقدم جنگ اقتصادی به حساب می آیند گفت: دستگاه های خدمات رسان و بانک های استان با تولیدکنندگان مدارا کنند و با عدم پرداخت پول قبوض آب و برق نباید خدمات را قطع و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی شوند این انتظاری است که از دستگاه ها داریم.

بابیان اینکه تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز جزو پروژه های مهم و اهمیت دار استان آذربایجان شرقی است، ادامه داد: ما هر ماه از روند ساخت این بزرگراه بازدید می کنیم و امسال بنا بر گزارش پیمانکاران از ۵۰ کیلومتر باقی مانده، ۳۵ کیلومتر آسفالت ریزی و تا پایان سالجاری به زیر بار ترافیکی می رود.

وی اضافه کرد: ما هر هفته به لحاظ مشکلاتی که در حوالی بخش خواجه از بزرگراه اهر – تبریز وجود دارد مدام پیگیر هستیم در این میان یکی به ما گفت وقتی شما می آیید ماشین آلات پیمانکاران فعال هستند و وقتی نمی آیید ماشین آلات به خواب می روند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان هریس که از آنها بازدید کردیم واحدهایی با تولیدات نیاز کشور هستند و اشتغال زایی خوبی نیز دارند، گفت: واحدهای تولیدی و کارگران شاغل در این واحدها سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و کارآفرینان همانطور که قبلاً عزیز بودند اکنون در شرایط جنگ اقتصادی عزیزتر از قبل هستند.

خدابخش تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر عرصه ای از ملت ایران شکست خورده اند و حال برای ضربه زدن به ملت از راه جنگ اقتصادی وارد نبرد شده اند.

وی با ذکر اینکه در جلسات شورای اداری تاکید کرده ایم بانک ها و دستگاه های خدمات رسان مکلف هستند تا با واحدهای صنعتی و تولیدی با اخلاق مدارا کنند، گفت: الان زمان آن نیست وقتی واحدی نتوانست قبض برق یا آب را پرداخت کند آب و برق را بر آن واحد قطع کنیم در حالی که اخذ هزینه انشعاب، اقساط تسهیلات و مالیات طبیعی است اما اگر وقفه ای دو یا ۳ ماهه ایجاد شود مشکلی به وجود نمی آید.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی و شرایطی که هم مردم مشکل معیشتی و هم تولیدکنندگان مشکلات عدیده ای دارند شوخی بردار نیست و لازم است تا برای اینکه خللی در تولید کشور وارد نشود دستگاه ها همراهی و همکاری کنند و این همکاری با شعار میسر نمی شود بلکه باید در عمل همکاری و همراهی کرد.

خدابخش یادآور شد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، تولیدکنندگان و کارآفرینان با شعار دادن نمی توان حمایت کرد و در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کرده اند بر وظایف مسئولان می افزاید و از طرفی هم شرایط فعلی کشور و مشکلات تولیدکنندگان بیش از پیش وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند.

وی بر لزوم تقویت بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: انتظار نداریم وقتی ما خودمان راغب به حل مشکلات واحدهای تولیدی هستیم مسئولی در رسیدگی به موانع سرمایه گذاران بخش خصوصی و تولیدکنندگان کم لطفی کند لذا دستگاه ها وظیفه دارند هر واحد تولیدی که مشکل دارد پیگیر باشد و مشکل آنها را رفع کند.