به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی افزود: از ۷۲۵۰ هکتار باغ در شهرستان اهر بیش از ۷۰ درصد آن به تولید انواع و اقسام سیب اختصاص دارد.

وی سیب قره قرمز را محصول منحصر به فرد و بومی اهر برشمرد و افزود: از ۷۲۵۰ هکتار باغات این شهرستان بیش از ۵۰۰ هکتار مختص تولید سیب قره قرمز می باشد که در هر هکتار بیش از ۳۵ تن و حتی بیشتر برداشت می شود.

اسدی افزود: سیب قره قرمز اهر بازار پسندترین میوه سردرختی بوده و دارای طعم، مزه و کیفیت عالی است و خاصیت انبار داری آن بعد از چیدن تا ۲۰ روز می باشد که بنابراین باید به صورت تازه خوری مصرف شود.

وی از شاخص اصلی درخت سیب قره قرمز را سازگاری در اقلیم و خاک منطقه، مقاومت در برابر سرما و انعطاف پذیری شاخه های نازک آن برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر در ادامه خاصیت پروتئینی و درمانی سیب را در پوسته آن ذکر کرد و افزود: سیب قره قرمز با داشتن پوسته ای نرم و لطیف نسبت به سایر انواع سیب‌ها می توان به صورت تازه و پوسته نشده مصرف شود.

وی محصول سیب قره قرمز را یکی از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین تولیدات باغی منطقه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد کارخانه های تبدیلی مانند مربا وسایر فرآورده های سیب در کنار تولید این محصول به صورت کارشناسی شده بتوانیم علاوه بر بالا بردن ارزش افزوده این محصول موجبات ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم کنیم.