به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران که در شهر هوراند اظهار کرد: بسیار خرسند و خوشحالم که در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سال جدید توفیق داده تا در جمع نورانی مردم قهرمان ارسباران قرار بگیرم و در یادواره شهدای منطقه ارسباران شرکت کنم.

وی بابیان اینکه به روح تمامی شهدای منطقه ارسباران درود می‌فرستیم گفت: امیدوارم خداوند به ما توفیق عطا فرماید تا بتوانیم راه این عزیزان را ادامه داده و در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تشکر ویژه از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره در شهرستان هوراند و شهرستان‌های ارسباران عنوان داشت: همه ما امروز برای تجلیل از مقام شهدای عزیز در این مکان جمع شده‌ایم در همین روز نهال‌هایی نیز در جوار مزار شهدای شهرستان هوراند غرس شد که از مسئولین این امر نیز تشکر می‌کنیم.

آل هاشم تجلیل از مقام شهدا را تجلیل از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این عزیزان دانست و تأکید کرد: می‌توان گفت یکی از برکات انقلاب اسلامی تحول در زندگی اعتقادی مردم بود از برکات دیگر انقلاب، ایجاد و پیدایش فرهنگی بود یکی از مصادیق آن روز زن در قبل و بعد از انقلاب بود در زمان طاغوت ۲۵ آذر روز زن بود ولی در انقلاب اسلامی مردم ایران این روز هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گرامی داشته می‌شود.

وی با ذکر اینکه ما باید این یادواره‌ها را برگزار کنیم تا خدمات و تلاش‌های شهدا را یاد کنیم گفت: تکرار یادواره‌ها در حقیقت در زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری بسیار مؤثر است اگر حادثه کربلا بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان زنده است به برکت تکرار ایام عزاداری عبدالله الحسین است که هرسال تکرار شده و باعث زنده ماندن حادثه کربلا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران کاری شایسته است عنوان داشت: برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران هرسال دریکی از شهرستان‌های این منطقه با تلاش شبانه‌روزی کاری شایسته و قابل‌تقدیر است شهدا رفتند ولی به ما عزت بخشیدند نام ایران را در سراسر جهان طنین‌انداز کردند ۱۰ هزار شهید از آذربایجان شرقی تقدیم انقلاب شده است.

آل هاشم تصریح کرد: اگر امروز مسئولان ما باعزت، قدرت و سربلندی از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند به برکت خون شهداء عزیز است اگر در مجامع بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم اگر امنیت مثال‌زدنی داریم همه به برکت خون شهیدان فداکاری چون باکری‌ها است.