به گزارش خبرنگار اهرامروز، اکبر فتحی در نشست هم اندیشی با مسئولان و مدیران کشتارگاه طیور اکبری شهرستان اهر در راستای تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید بابیان اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات ما بالا بودن قیمت تمام شده محصولات تولیدی کشاورزی و دامداری در آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: اگر قیمت تمام شده گوشت سفید را با استان آذربایجان غربی مقایسه کنیم قیمت در این استان نسبت به استان ما حدود ۳۰۰ تومان کمتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در شهرستان اهر می تواند با حذف واسطه ها در کاهش قیمت تمام شده گوشت مرغ تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان که شاهد نابسامانی بازار کالاهای ضروری هستیم از سرمایه گذارانی مثل آقای اکبری اسرار می کنیم تا برای تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید اقدام کند و حتماً نیاز نیست که سرمایه گذار به دنبال مسئولان باشد ولی برادران اکبری می توانستند به راحتی سرمایه خود را در جای دیگری هزینه کنند اما این که به سرمایه گذاری در تولید علاقه مند هستند برای ما مایه مباهات است.

فتحی بابیان اینکه یکی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مامور همکاری با آقای اکبری در جهت تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان اهر می شود، گفت: اگر در مرحله ای از کار به نتیجه رسیدید که صدور مجوز مرغ مادر ضروری است بنده با صدور مجوز مرغ مادر موافقت می کنم به عبارتی دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان حامی سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: به برادران اکبری که قصد تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید را دارند با همکاری بانک های عامل می توانیم تسهیلاتی از منابع تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و حتی صندوق توسعه ملی نیز پرداخت کنیم.

وی با ذکر اینکه فرآیند تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید را در اهر به صورت پایلوت در آذربایجان شرقی آغاز می کنیم، ابراز داشت: اگر در فرآیندها هر مشکلی هم به وجود آمد ما آماده ایم تا مشکل پیش آمده را برطرف کنیم.