احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر در سطح کشور تحویل داده‌ایم اظهار کرد: مابقی واحدهای مسکن مهر در کشور یا با مشکل مواجه‌اند و یا فاقد متقاضی، درگیر پرونده‌های قضایی و مشکلات بانکی دارند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور از نظر ساختمان تکمیل‌شده و با تأمین انشعابات آب، برق و گاز به مالکان تحویل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه دولت با محوریت پروژه‌های مسکن مهر گفت: طی جلسه‌ای که با دولت داشتیم مقرر شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور در اختیار وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو قرار دهد.

مهرآبادی تأکید کرد: درصورتی‌که ۱۴۰۰ میلیارد تومان درخواست شده وزارت راه و شهرسازی در هیأت دولت به تصویب برسد و آن را در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه قرار دهند تا هم تأمین زیربنایی مساکن مهر و هم مقدمات تحویل را آماده‌سازی کنیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه واحدهای مسکن مهر که در کشور بدون معارض بودند را تکمیل و به متقاضیان تحویل داده‌ایم، گفت: اگر اعتبار درخواستی به‌موقع تحویل یابد طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و آماده تحویل می‌شود.

وی، اصلی‌ترین مشکل ۳۰۰ هزار واحد مسکن باقی‌مانده در کشور را نبود خدمات زیربنایی از قبیل آب، برق و گاز عنوان کرد، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد که در تلاش هستیم تا این واحدها را در اختیار نهادها و سازمان‌های حمایتی در راستای سکونت مددجویان قرار دهیم.

تلاش ما برای رفع مشکلات مسکن مهر شهید منتظری اهر ادامه دارد

مهرآبادی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نتایج سفر به شهرستان اهر را تشریح فرمانید؟ گفت: در شهرستان اهر سه پروژه مسکن مهر شهید منتظری، کوی گلشهر و کارگران مشکل‌دارند و در خصوص پروژه مسکن مهر کوی گلشهر که مشکل آسفالت‌ریزی خیابان و محوطه‌سازی دارد تصمیم بر این شد تا وزارت راه و شهرسازی و شهرداری اهر ضمن پاسخ به مطالبات مردم، این مشکل را حل کنند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر صنفی کارگران شهرستان اهر که زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت مقرر شد تا مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان به اعضاء پرداخت شود تا این پروژه در اختیار ما قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین مشکل مسکن مهر در شهرستان اهر مربوط به پروژه مسکن مهر شهید منتظری است، گفت: البته بخش عمده مشکلات آن رفع و مالکان در مساکن ساکن هستند و در حال حاضر مشکلات جزئی در برخی بلوک‌ها وجود دارد و متأسفانه در گذشته هیئت‌مدیره‌هایی که با غارت اموال مردم و کلاه‌برداری کرده‌اند.

مهرآبادی با اشاره به مشکلات محوطه‌سازی و آماده‌سازی پروژه مسکن مهر شهید منتظری اهر یادآور شد: همچنین مقرر شد تا با مشارکت وزارت راه و شهرسازی محوطه‌سازی و آماده‌سازی این پروژه انجام گیرد تا ضمن حل مشکلات، مردم از مشکلات گریبانگیر رهایی یابند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: درخواست ما بر این شد که واگذاری انشعابات در شورای مسکن شهرستان و استان تصویب و به‌صورت اقساطی به مالکان مسکن مهر شهید منتظری اهر واگذار شود.

انتهای پیام/