احمد نیک‌نفس در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، بابیان اینکه نخستین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اهر سپری شد، اظهار داشت: هم‌زمان با سراسر کشور ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر آغاز شد و تا پایان ساعت اداری ۵۰ نفر در نخستین روز نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان ثبت‌نام کننده از نظر جنسیت ۴۹ نفر مرد و یک نفر زن را شامل می‌شود، افزود: بر اساس بخشنامه وزارت کشور ثبت‌نام از داوطلبان شورا از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر در فرمانداری شهرستان اهر انجام می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر همچنین گفت: از مجموع داوطلبانی که در نخستین روز ثبت‌نام کردند ۳۰ نفر برای انتخابات شورای شهر اهر و ۲۰ نفر از روستاها برای انتخابات شورای اسلامی روستاها نامزد شدند.

نیک‌نفس با تأکید بر اینکه تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر اهر در دوره پنجم از ۹ نفر به هفت نفر کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: غیر از برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در شهر اهر در ۱۲۰ روستا برگزار می‌شود و در یک روستا ۵ نفر و در ۱۱۹ روستا هر کدام ۳ عضو اصلی شورا خواهند داشت.

وی با ذکر اینکه امروز تعدادی از کاندیداها با در دست داشتن کد رهگیری برای تأیید نهایی به فرمانداری اهر مراجعه کرده بودند، اظهار کرد: خوشبختانه با انجام فرآیند پیش ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها، تعدادی از نامزدها این فرآیند را در دفاتر پیشخوان انجام داده بودند و تأیید نهایی ثبت‌نام این کاندیداها با در دست داشتن کد رهگیری در فرمانداری انجام شد، در حالی که این پیش ثبت‌نام در جلوگیری از ازدحام بیش از حد و در اتلاف وقت داوطلبان نقش قابل‌توجهی دارد.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس زمان‌بندی انتخابات کشور تا ۶ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد، تأکید کرد: داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام/