به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین دوستی در آیین گشایش نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان که در کتابخانه عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری برگزار شد، اظهار کرد: شعار هفته کتاب و کتاب‌خوانی امسال با عنوان ” آینده‌ای روشن با خانواده‌ای کتاب‌خوان ” شروع‌شده ولی متأسفانه‌تنها حضور جمع انگشت‌شمار فعالان فرهنگی و نویسندگان در نخستین برنامه هفته کتاب و کتاب‌خوانی برازنده نیست.

وی با اشاره به اینکه عقبه فرهنگی منطقه ارسباران و شهرستان اهر به‌قدری غنی است که نمی‌توان به این‌گونه مراسم‌ها خود را قانع کنیم، گفت: شأن و منزلت نویسندگان، اصحاب فرهنگ و هنر و پژوهشگران به‌قدری والاست که هیچ‌وقت این مراسمات نمی‌تواند شأن آن‌ها را تبیین، تفسیر و اداء کند.

نویسنده و پژوهشگر برجسته اهری ادامه داد: اهل فرهنگ و هنر هنوز با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه اصلی خود از دیدگاه حکومتی‌ها نرسیده است و سؤالی که باید از مسئولین بپرسیم این است که آیا تاکنون شده که مسئولان در انجام اموری با اصحاب فرهنگ و هنر مشورت کنند؟ و یا اینکه تاکنون شده که شهردار شهری قبل از همه اعم از سیاسیون و سرمایه‌داران با فرهنگیان دیدار و ملاقات کند؟

دوستی بابیان اینکه اگر به کتاب توجهی نشود چگونه می‌توانیم آینده‌ای روشن با خانواده‌ای کتاب‌خوان را تحقق‌بخشیم، افزود: در کنار همه‌ی موکب‌هایی که برای ارائه خدمات به زائرین امام حسین(ع) برپا شده بود یک موکب نذر کتاب وجود داشت که به نظر بنده هدف از برپایی این موکب نذر کتاب شناساندن امام حسین(ع) و اربعین حسینی، اصول انقلاب و دین اسلام بود و در نوع خود حرکتی بسیار ارزشمند شمرده می‌شود.

وی مطالعه و معرفی کتاب‌های نویسندگان را گامی ارزشمند در راستای حمایت از نویسندگان اهری عنوان کرد، گفت: چه ایرادی دارد که ادارات دولتی و غیردولتی حداقل یک جلد کتاب نویسندگان را در حمایت از آن‌ها خریداری و در کتابخانه ادارات خود جای دهند ولی متأسفانه نه‌تنها کتاب نمی‌خوانند بلکه در هر اموری مشورت می‌گیرند اما در حوزه فرهنگی با اصحاب فرهنگ و هنر مشورتی نمی‌کنند.

نویسنده و پژوهشگر برجسته اهری در پایان خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که مشاور فرهنگی نداشته باشد آن جامعه پیشرفتی نمی‌کند یا درجا می‌زند یا عقب‌گرد می‌کند همچون اهر و بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر همین دلایل به نمایشگاه‌هایی این‌چنین اکتفاء می‌کنیم.