به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر که با حضور مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه عشایر کمترین هزینه را برای کشور دارند، اظهار داشت: عشایر علی‌رغم داشتن کمترین، بیشترین کارایی در تولید را دارند.

وی با تاکید بر بهبود تولیدات جامعه عشایری افزود: عشایر با تولید پروتئین، صنایع‌دستی، پشم، لبنیات و … نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند.

معاون فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به این‌که در زمان کوچ عشایر قرارگرفته‌ایم لازم و ضروری است تا مسیر تردد عشایر را به ییلاق‌ها تسهیل کنیم.

حسن‌زاده، چرای زودهنگام دام را برای مراتع آسیب‌زا دانست و گفت: حتمآ باید توجه داشت که مراتع با چرای بیش از حد تخریب نشود و تعداد دام‌ها به اندازه پروانه صادره باشد.

وی بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر برای تسهیل در دوند کوچ عشایر و رفع مشکلات این قشر تولیدکننده آمادگی دارند، اظهار کرد: اختلافات بین روستائیان و عشایر بر سر مراتع که گاهاً شنیده می‌شود، آسیب‌زاست لذا باید ضمن کنار گذاشتن اختلافات، وحدت و انسجام بین این قشرها تقویت شود.

معاون فرماندار شهرستان اهر گفت: ارائه آموزش در زمینه‌های مختلف برای جامعه عشایری می‌تواند راه‌گشا در بسیاری از موارد باشد.

حسن‌زاده، نقش جامعه عشایری را در رونق اقتصادی کشور و دوران دفاع مقدس بی‌بدیل دانست و گفت: تولیدات عشایر و روستائیان بدون اغراق بر سر سفره تمامی مردم وجود دارد چراکه اصلی‌ترین تولیدکنندگان جامعه عشایری و روستائیان هستند.

انتهای پیام/