به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملت ایران در طول سال‌های گذشته توانستند در برابر تحریم‌های فلج‌کننده استکبار جهانی و آمریکا ایستادگی کنند که همین امر نشان‌گر مقاومت مردم در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن است و باید سعی کنیم این فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی برای جوانان بیکاری که هیچ‌گونه درآمدی ندارند ناراحت‌کننده و زجرآور است، افزود: جوانان تحصیل‌کرده ما که به دلیل نبود شغل و درآمد از امر ازدواج بازمانده‌اند وجود حقوق‌های نجومی آن‌ها را می‌شکند و گاهی که پای حرف آن‌ها می‌نشینیم می‌گویند در جمع خانواده شرمنده هستند البته باید دولتمردان نیز سعی کنند تا بحث حقوق‌های نجومی دوباره تکرار نشود و با خاطیان برخورد قاطع شود.

حاجی‌زاده در ادامه مسئله پژوهش و تحقیق را بسیار مهم عنوان کرد، ادامه داد: باید در دنیا مراکز علمی ما، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و آموزشکده‌ها در مسئله تحقیق و پژوهش حرف اول را بزنند، اگر چه از رشد قابل‌توجهی برخوردار هستیم، اما این کافی نیست، به خاطر اینکه اسلام دین علم و دانش است و ما باید از همه پیشی گیریم و این مسائل به دست نمی‌آید مگر اینکه اساتید بزرگوار، دانشجویان عزیز، طلاب گران‌قدر و علما به روز بوده باشند و مطالعه و تحقیق کنند تا به جامعه علمی خدمت کنند و از رکود علمی دست‌ بردارند.

امام جمعه اهر با اشاره به روز ملى مبارزه با خشونت و افراطی‌‏گرى اشاره نموده و اظهار داشت: اگر با تعبیر دیگری بگوییم این روز، روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری است یعنی روزی که در دنیا هیچ‌گونه خشونت و افراطی‌گری انجام نگیرد و همه با آرامش در کنار هم زندگی نمایند اگر این‌گونه تصور نماییم، روز بسیار خوبی است، اما با وجود عنصرهای ظالم و مستکبری مانند ترامپ و صهیونیست‌ها که سر تا پا خشونت و افراط‌گر هستند، دنیا هیچ‌وقت با وجود چنین عناصری روی آرامش را نخواهد دید. پس بنابراین باید این‌گونه عناصر از بین بروند که به حول و قوه الهی اضمحلال و انقراض و محو و نابودی این‌ها نزدیک است.

وی در رابطه با لایحه بودجه سال ۹۷ که از طرف دولت به مجلس ارائه‌ شده است، یادآور شد: امیدوارم نمایندگان مجلس دقت بیشتری در تحلیل و بررسی آن داشته باشند که بعضی مسائل وجود دارد و ای‌کاش در این لایحه جایگاه اقتصاد مقاومتی برجسته‌تر می‌شد چرا که کاملاً مشخص نیست و به نوعی می‌توان گفت که اقتصاد مقاومتی در این لایحه گمنام مانده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در مسئله رکود و رفع بیکاری باید دقت شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای رسالت سنگینی هستند و باید در تصویب این لایحه دقت بیشتری نمایند تا بلکه بتوانیم مخصوصاً در بُعد مسائل اقتصادی بیشتر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/