به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر که با عنوان مدرسه و ارتقای کیفیت‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش اهر برگزار شد، اظهار کرد: کم و بیش اطلاعاتی که از سایر شهرستان‌ها داریم می‌توانیم بگوییم که شورای آموزش و پرورش اهر فعال‌تر از سایرین است.

وی با اشاره به اینکه بحث تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بحثی عریض و طویل است و مسائل و مشکلات این دستگاه با یک یا دو بار جلسه رفع نمی‌شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر تخصصی‌تر شود و هر جلسه مربوط به یک حوزه از مشکلات بررسی شود.

امام جمعه اهر احیای جایگاه خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه یار، سلامت و سایر مجامع خیرین را ضروری دانست، گفت: در هر مقطعی خیرّین بدون اینکه شرط و شروطی تعیین کنند به میدان آمده‌اند و کمک‌های شایانی به تأمین نیازهای شهرستان اهر کرده‌اند در حالی که منابع دولت کریمه بسیار محدود است و در این راستا تأکید می‌شود مجامع خیرین پویا احیاء و از ظرفیت افراد دلسوز استفاده شود.

حاجی‌زاده بابیان اینکه من قدیم‌الایام شهرستان اهر و منطقه ارسباران به‌عنوان مهد علمی و فرهنگی مطرح است، گفت: شاید زمانی در شهرستان‌های هم‌جوار مدرسه‌ای وجود نداشت شهرستان اهر معلم و مدرسه داشت و همین‌طور حوزه علمیه، به‌طوری که حوزه علمیه شهرستان اهر قدمتی ۱۳۰ ساله دارد، به نظر بنده پیشنهاد راه‌اندازی موزه تعلیم و تربیت ارسباران بهترین پیشنهاد است چراکه ما باید آثارمان را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: دایر کردن موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در شهرستان اهر به‌نوعی پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی برای آیندگان است چون‌که باید نسل آینده از تاریخ گذشتگان با خبر باشند.

امام جمعه اهر در ادامه بر تربیت دینی، مذهبی و قرآنی فرزندان و دانش آموزان تأکید کرد، افزود: با وجود این‌که مشکلی اساسی فعلی کشور بحث اقتصادی بوده اما نباید فراموش کنیم که توجه به مسائل فرهنگی نیز زمینه‌ساز است و هر قدر بر تربیت دانش آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد همان اندازه می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی بکاهد.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه زیر سایه نظامی زندگی می‌کنیم که در رشد و تولید علم کارنامه درخشانی دارد، گفت: در زمان حکومت طاغوت روستاها از هر حیث امکاناتی بی‌بهره بودند ولی اگر الآن شاهد امکانات و خدماتی در روستاها هستیم در طول این ۴۰ سال به وجود آمده است.

تجهیزات هنرستان‌های اهر جوابگوی آموزش کتب درسی فعلی نیست
محمد شربتی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر نیز در پایان این جلسه با اشاره برقراری مقطع دوازدهم تحصیلی مستلزم تأمین فضای فیزیکی و کارگاهی، نیروی انسانی و تجهیزات است، اظهار کرد: امسال به دلیل این‌که ساختار نظام آموزشی تغییر کرده و نظام ۶٫۳٫۳ از پایه دوازدهم استقرار می‌یابد چنین به نظر می‌آید که تغییر رشته ها و افزایش آن‌ها کمی مشکل است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر افزود: در حال حاضر که با استقرار پایه دوازدهم تحصیلی برخی مشکلات را در شهرستان اهر به وجود می‌آورد اگر این میان تغییر و افزایش رشته‌های تحصیلی بر مشکلات نظام آموزشی می‌افزاید مگر این‌که از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای در قالب برون‌سپاری استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه پیش از مدارس سه روستای اهر به‌صورت برون‌سپاری شده در اختیار مرکز فنی و حرفه‌ای قرار گرفته بود اما عدم همکاری مطلوب برخی مشکلات را به وجود آورد، گفت: فنی و حرفه‌ای برای این مدارس به‌موقع نتوانست نیروی اعزام و تجهیزات مستقر کند و ما سال گذشته مجبور شدیم این مدارس را از حالت برون‌سپاری خارج کنیم.

شربتی اضافه کرد: به نظر بنده در تغییر رشته‌های تحصیلی و بومی‌سازی رشته ها در قالب برون‌سپاری و از طریق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا جهاد سازندگی اقدام کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر با تأکید بر اینکه جشنواره خیرین مدرسه یار شهرستان اهر اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: امیدواریم رویکرد این جشنواره به سمت و سوی هنرستان‌ها و تجهیز هنرستان‌ها سوق یابد و با توجه به اینکه سال آینده بیش از ۳۰ کلاس در هنرستان‌های اهر افزایش می‌یابد و تجهیزات و امکانات فعلی هنرستان‌های شهرستان فرسوده بوده و جوابگوی آموزش کتب درسی نیست.

انتهای پیام/