به گزارش خبرنگار اهرامروز، در دیدار خانواده‌های شهدای ورزشکار و هنرمند و متوفی نادر نجفی، علی عباسقلیزاده و مرحوم علیرضا کارگر که در این دیدار حسین دوستی، رئیس اداره ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانشین سپاه ناحیه اهر و بسیج هنرمندان اهر حضور داشتند با بهانه هفته هنر انقلاب اسلامی با خانواده این شهدا دیدار و دلجویی کردند.

جای خالی مرحوم کارگر در عرصه تئاتر به‌خوبی احساس می‌شود

حسین دوستی در دیدار با خانواده مرحوم علیرضا کارگر هنرمند عرصه نمایش و تئاتر شهرستان اهر، اظهار کرد: با توجه به این‌که شهرستان اهر تاکنون میزبانی رویدادهای فرهنگی کشوری از جمله تئاتر کوتاه بوده در واقع این نتایج حاصل تلاش و کوشش هنرمندانی همچون مرحوم کارگر است.

این نویسنده و فعال فرهنگی با اشاره به اینکه جای خالی مرحوم کارگر در عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر شهرستان اهر احساس می‌شود، افزود: اگر این هنرمندان پیش از انقلاب فعالیت در حوزه هنری را آغاز نمی‌کردند شاید اکنون شاهد موفقیت‌هایی در این عرصه نبودیم.

وی اضافه کرد: هنر یکی از مشیت‌های الهی است برای بشر و اصولاً هنر یکی از  ویژگی‌های الهی است که به انسان اعطاء شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: تبیین و تشریح آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب هنر قطعاً ماندگاری و اثربخشی افزون‌تری خواهد داشت.‏

تداوم و بقاء انقلاب در گِرو زنده نگه‌داشتن آرمان‌های شهداست

جلیل علیجانپور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر نیز در این دیدار گفت: اثر یک هنرمند انقلابی باید بر اذهان اثرگذار بوده و مخاطب خود را اقناع کند تا بتواند گامی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب بردارد.‏

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر ادامه داد: ارتباط در آثار هنری انقلاب اسلامی با نسل جوان امروز بسیار مهم است و هنرمند انقلابی باید با برداشتی ماهرانه از مبانی هنر کهن ایرانی-اسلامی، منطبق با مبانی نوین هنرهای معاصر و آرمان‌های انقلاب اسلامی اثر خود را خلق کند.‏

وی با اشاره به اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب جهت تبیین راه شهدای ورزشکار و هنرمند برای جوانان است، تصریح کرد: در حال حاضر جوانان امروزی ظرفیتی بالقوه برای ادامه راه شهدا دارند به‌طوری که با استفاده از نسل‌ها جوان هنر انقلاب اسلامی را بیش از پیش تجلی داد.

علیجانپور خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و نام هنرمندان حتی با نام‌گذاری سالن، خیابان و کوچه‌ای محقق می‌شود، به‌طوری که با استفاده از امکانات در دسترس می‌توانیم یاد و خاطره هنرمندان شهید و متوفی را زنده نگه‌داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر بیان داشت: به نظر می رسد که با برپایی نمایشگاهی از عکس ها و سخنان هنرمندان شهید و متوفی در داخل اداره فرهنگ و ارشاد اهر می توان در شناساندن راه و منش این هنرمندان به جوانان موفق تر عمل کرد.

برگزاری هفته هنر انقلاب صرفاً یک حرکت نمادین نیست

سپس در پایان مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر اظهار داشت: مقاومت امری دائمی است و هنر انقلاب هنر مقاومت و ماندگار است و اندیشه‌ای که به هنر انقلاب اسلامی آغشته باشد ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی برگزار می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد، افزود: معتقدم برگزاری هفته هنر انقلاب صرفاً یک حرکت نمادین نیست بلکه این کارها عین حقیقت است و امیدواریم سال‌های بعد این نوع برنامه‌ها ادامه پیدا کند.

زارعی بابیان اینکه نسل جوان برای اعتلای هنر انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند، ، گفت: شهید آوینی الگویی مناسب و بی‌نظیر برای هنر و هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/