به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی با شرایط مختلف از یکم آذرماه اظهار کرد: وضعیت فعلی شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا «قرمز» است.

خدابخش افزود: اکثراً می‌پرسند این محدودیت‌ها برای چه اعمال می‌شود؛ البته اعمال محدودیت‌های کرونایی خارج از اختیارات شهرستانی بوده و این تصمیم بخشنامه کشوری است و اگر وضعیت کرونا در شهرستان اهر بهبود پیدا نکند محدودیت‌ها بعد از ۲ هفته تمدید خواهد شد.

وی افزود: ورود هر خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان اهر مشمول جریمه ۱ میلیون تومانی می‌شود و ورودی شهر اهر از سمت شهرستان‌های تبریز، ورزقان و مشگین‌شهر با حضور عوامل اجرایی کنترل و محدودیت تردد خودروهای غیربومی اعمال خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که تردد خودروهای پلاک بومی و شخصی شهرستان اهر از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح مشمول محدودیت تردد در سطح شهر بوده و درصورت تردد جریمه ۲ میلیون ریالی می‌شوند، ادامه داد: ادارات شهرستان اهر نیز می‌توانند با یک سوم کارکنان و ادارات خدمات‌رسان با ۵۰ درصد کارکنان فعالیت کنند.

خدابخش گفت: اگر شهروندان مبتلا به ویروس کرونا قرطینه را نقض کرده و در سطح شهر جولان دهند مشمول جریمه ۲ میلیون ریالی می‌شوند و لیست بیماران کرونایی به مراجع ذی‌ربط از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ارایه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اهر به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند شد، ابراز داشت: اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر تغییر پیدا کند و بهبود یابد محدودیت‌ها بعد از ۲ هفته پایان می‌یابد و اگر وضعیت کرونا تشدید شود محدودیت‌ها دوباره تمدید می‌شود و از طرفی در صورت عدم رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف؛ صنوف متخلف به مدت ۲ هفته پلمب خواهند شد.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان اهر اضافه کرد: بی‌توجهی مدیران آموزشگاه‌ها و مدارس به محدودیت‌های اعمال شده برای بار اول تذکر کتبی و سپس در صورت تکرار خطا پلمب آموزشگاه و انفصال از خدمت به مدت سه اعمال می‌شود.

خدابخش تصریح کرد: مساجد، مراسمات مذهبی و آیینی نیز به مدت ۲ هفته در شهرستان اهر تعطیل خواهد بود و درصورت برگزاری مراسمات جریمه ۱۰ میلیون تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی گفت: تردد خودروهای بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی همچون اهر به سایر شهرها و ورود خودروهای غیربومی به شهر اهر ممنوع است.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: گروه‌های شغلی ۱ که در زمان محدودیت‌های کرونایی فعالیت خواهند نمود در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی از سوی نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و … به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند.

خدابخش با تاکید بر این‌که تاکسی‌هایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند به مدت ۲ هفته از فعالیت منع خواهند شد، یادآور شد: مراکز درمانی و داروخانه‌هایی که بعضاً نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کردند درصورت ادامه این روند پلمب خواهند شد.

وی تاکید کرد: اغذیه فروشی‌ها، فست‌فودها، ساندویچی‌ها فقط می‌توانند خدمات برون‌بر ارائه دهند و در مدت اجرای محدودیت‌ها درب این صنوف باید بسته باشد و در غیر این صورت مجبور به پلمب هستیم.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان اهر افزود: پارک‌ها، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، بازارها و پاساژهای روباز و سربسته، مراکز خرید و فروش، نمایشگاه‌های فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو، باشگاه‌های ورزشی؛ سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های فروش، موکت و لوازم خانگی، تزئینات داخلی ساختمان، پارچه فروشی، ملبمان‌ها، مراکز فروش کادوئی، لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش، خرازی و خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، قهوه‌خانه‌ها، شیرینی فروشی‌ها، بستنی و آبمیوه فروشی‌ها، مهد کودک‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها (به غیر از بیرون‌بر)، خانه‌های زیبایی، چای‌خانه‌ها، استخرهای سرپوشیده مشمول تعطیلی ۲ هفته‌ای هستند.

خدابخش با انتقاد از ناهماهنگی‌ها در کفن و دفن متوفایان در آرامستان‌ها گفت: بیمارستان باقرالعلوم اهر باید در شرایط فعلی کمی خلوت‌تر شود و نیاز است شبکه بهداشت و درمان اهر بایستی با شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.