به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد محمدپور در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با اشاره به اینکه به حضور در بین اهری‌ها و هنرمندان افتخار می‌کنم، اظهار کرد: شهرستان اهر شهرستانی با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است.

وی افزود: این روزها با بازگشت غرورآفرین و افتخارآمیز آزادگان به میهن اسلامی مزین بوده و این عزیزان با تحمل ملامت‌ها و سختی‌ها از خاک کشور و ملت ایران دفاع کردند.

محمدپور با بیان اینکه آزادگان سند افتخار ملت ایران هستند، ادامه داد: آزادگان دوران دفاع مقدس که با تحمل دوران اسارت و شکنجه‌های نیروهای بعثی عراق از میهنمان دفاع کردند و ما امروز می‌گوییم که شما آزادگان افتخار ملت هستید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان و کشور است، تصریح کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با استقبال بی‌نظیر هنرمندان قدم در مسیر تعالی گذاشته است.

وی اضافه کرد: خلاقانه‌ترین اقدامات هنری هنرمندان که در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کار گرفته‌شده تئاتر کوتاه است که در کمترین زمان پیام خود را به مخاطب می‌رساند.

محمدپور از بین‌المللی شدن جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال‌های آتی خبر داد و گفت: این جشنواره تاکنون نکات مثبتی داشته و با توجه به استقبال هنرمندان، در سال‌های آینده به‌صورت بین‌المللی در منطقه ارسباران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذاری امور به مردم است، بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصدی‌گری مخالف بوده و یکی از سیاست‌هایی که آن را دنبال می‌کنیم واگذاری امور به مردم و هنرمندان و انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری است.

وی تأکید کرد: ما با تمرکزگرایی با این تعبیر که ایران فقط تهران نیست و آذربایجان شرقی فقط تبریز نیست مخالفیم و بایستی به مناطق مختلف، علی‌الخصوص ارسباران و شهرستان‌ها اجازه دهیم تا از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

محمدپور بیان داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران تا به امروز به خود و حمایت‌ها و همراهی مردم و مسئولان متکی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران باید در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود، خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌ها به‌صورت مستمر از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ادامه داشته باشد یقیناً در آینده‌ای نزدیک به جایگاه اصلی خود دست می‌یابد.

انتهای پیام/