به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد رجب پور در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته هم‌زمان با برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر شاهد تغییرات مسئولان در فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر بودیم و همین امر به جشنواره و مشکلاتی که داشت فشار مضاعفی وارد کرد و دستگاه‌هایی که متعهد بودند به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه اگر در برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مسئولان همپای مردم پای‌کار نباشند برگزاری این‌رویداد ملی سخت‌تر می‌شود، افزود: هر یک بعد از اتمام جشنواره تئاتر کوتاه برای سال بعد ان دوندگی می‌کنیم تا این‌رویداد فرهنگی و هنری تداوم یابد و از این‌رو انتظار داریم مسئولان نیز پای‌کار بوده و از جشنواره حمایت کنند.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی ادامه داد: یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران سال گذشته با حضور گروه‌هایی از کشور آذربایجان در اهر برگزار و نتایج مطلوبی حاصل شد اما هنوز با گذشت قریب به یک سال هنوز از مشکلات و موانعی که پیش روی جشنواره تئاتر وجود دارد رهایی نیافته‌ایم و از طرفی سال گذشته در جریان سفر وزیر ارشاد به اهر قول مساعدت دادند اما تا به حال همان وعده محقق نشده است.

رجب پور تصریح کرد: سال گذشته عملاً شهرداری اهر که متعهد کمک مالی شده بود به‌نوعی سعی می‌کرد تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و هر بار که پیگیر بودیم قول مساعدت ۲ میلیونی می‌کردند متأسفانه این رفتار جای سؤال دارد مگر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران لنگ ۲ میلیون تومان است؟ لطفاً به تعهدتان در قبال شهر و شهروند آن‌که جشنواره تئاتر کوتاه مطالبه آن‌هاست عمل کنید!

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، مطالبه مردم از مسئولان و شناساندن شهرستان اهر به‌عنوان شهر تئاتر خیز کشور را از نقاط قوت جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران برشمرد، گفت: اگر ما هم نخواهیم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران برگزار شود این مردم هستند که جشنواره را مطالبه می‌کنند و خواهان برگزاری آن هستند به‌طوری که از مادر و پدربزرگان تا بلال فروش اهری از این بابت مطالبه دارند.

وی با ذکر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در عرصه اقتصادی، فرهنگی و هنری می‌تواند در اهر و ارسباران سرمنشأ تحولات بزرگی باشد، تأکید کرد: این‌که ارق به اهر و منطقه اجازه نمی‌دهد که از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه فاصله بگیریم در واقع هنرمندان با عشق و علاقه‌ای که به اهر و هنر دارند خالصانه برای برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنند.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی اضافه کرد: از این پس هرگونه تأخیر در انتشار فراخوان و فراهم‌سازی مقدمات برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اصلاً به صلاح نیست و باید هرچه سریع‌تر مقدمات دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران فراهم شود و این امر مستلزم همکاری و مشارکت بیش‌ازپیش دستگاه‌های دولتی و نهادهاست.

در ادامه علی مهدوی پور رئیس شورای نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی شهرستان اهر و علیرضا آقازاده دبیر و مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در خصوص چگونگی برگزاری و مسائل پیرامون این جشنواره نکته نظارت خود را بیان کردند.