علی مرادخانی در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار اهرامروز در تبریز با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، اظهار داشت: بنده در جریان برگزاری سه دوره از این جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر بودم و به می‌توان گفت که به لحاظ زمان و محتوا، تئاتر کوتاه یکی از فعالیت‌های بسیار خوب فرهنگی است.

وی ادامه داد: بایستی در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر مباحث محتوایی به‌دقت و به‌درستی برای مخاطبان جا بیفتد و محتوای کامل را به بینندگان برساند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خواستار تداوم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) شد و گفت: بنده به همکاران نیز توصیه کرده‌ام که این فعالیت فرهنگی که می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقاء سطح فرهنگ باشد بایستی در شهرستان اهر تداوم داشته باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا روند برگزاری این جشنواره تئاتر هر سال نسبت به سال گذشته بهتر و بهتر باشد.

مرادخانی بابیان اینکه سال گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مبلغ اندکی در بودجه به جشنواره تئاتر کوتاه اهر شده بود، ابراز داشت: کمک‌های مالی به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر را در بودجه معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در نظر گرفته‌ایم ولی امسال سعی می‌کنیم که این جشنواره از نظر منابع مالی وضعیت بهتری داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور گروه‌های تئاتر از دیگر کشورها و یا چه برنامه‌ریزی برای بین‌المللی برگزار شدن جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر کرده است؟ گفت: همه کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم و جشنواره تئاتر کوتاه اهر این ظرفیت و پتانسیل را دارد ولی به‌شرط این‌که ما نیز بتوانیم جزو برگزارکننده‌هایی باشیم که کارها را با این شرایط بین‌المللی بودنش اجرا کنیم.

علاقه‌مند به حضور گروه‌هایی از دیگر کشورها در جشنواره تئاتر کوتاه اهر هستیم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه برای حضور گروه‌های مختلف از دیگر کشورها در جشنواره تئاتر کوتاه اهر در قالب جشنواره تئاتر ارسباران علاقه‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با ایجاد فضایی متفاوت ایجاد کنیم تا گروه‌های مختلف از سایر کشورها نیز برای شرکت در جشنواره تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) علاقه‌مند شوند.

مرادخانی با ذکر اینکه ما برای احداث خانه تئاتر در شهرستان اهر قول داده‌ایم و مسئولین شهرستانی در حال تعیین زمین برای خانه تئاتر هستند، یادآور شد: شهرستان اهر و منطقه ارسباران از نظر تئاتر تاکنون فعالیت‌های خوبی داشته و در خصوص احداث خانه تئاتر بنده در شهرستان اهر حضور یافته و از نزدیک با بررسی موقعیت و شرایط این مطالبه را به‌جایی خواهیم رساند.

گفتنی است؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و هیات همراه با فرماندار، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر و دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در رابطه با یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/