به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد رجب پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران علاوه بر تمامی مزیت‌هایی که دارد برای مردم و هنردوستان و فرهنگ دوستان حداقل چند روزی شادی و نشاط را ایجاد می‌کند.

وی ضمن تشکر از فرمانداری، شهرداری اهر، اداره آموزش و پرورش، دانشکده فنی شهید چمران، سپاه ناحیه اهر ادامه داد: با این‌که شهرستان اهر شهرستانی کوچک بوده ولی همه مردم و مسئولین برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و آبرومند یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آستین بالا زده‌اند و همکاری می‌کنند، همین همت مردم و مسئولین نشان از درک آن‌ها از فرهنگ و هنر است.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تنها مختص به سازمان و نهاد و یا عوامل اجرای نیست بلکه متعلق به منطقه ارسباران و مردمان نجیب اش است، گفت: ما از مردم انتظاری نداریم در حالی که اگر همین مردم در پای اجرای نمایش‌ها حضور نداشته باشند جشنواره معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند.

رجب پور اضافه کرد: با توجه به اینکه و گروه بین‌المللی تئاتر از کشور جمهوری آذربایجان در این جشنواره حضور یافته‌اند مطمئناً برای شهرستان اهر و منطقه ارسباران بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر کوتاه امتیازی ویژه محسوب می‌شود و با اهدافی و برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم این جشنواره می‌تواند برای منطقه و شهرستان از نظر جذب توریست، امکانات و غیره مؤثر واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه از امروز یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران رسماً کار خود را شروع کرده است، بیان داشت: این جشنواره به مدت سه روز برگزار می‌شود و بیست و ششم مردادماه اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه اهر ارسباران با معرفی آثار برتر به کار خود خاتمه می‌دهد.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تصریح کرد: از مجموع ۲۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه و بعد از بازبینی آثار توسط هیئت‌داوران بازبین نهایتاً ۲۳ اثر در بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای و آیینی – سنتی انتخاب شد، بخش آیینی – سنتی غیر رقابتی بوده و صرفاً اجرای نمایش این بخش آشنایی مردم منطقه با آداب و رسوم سایر مناطق کشور است و بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای با توجه به اینکه این بخش‌ها رقابتی هستند روز پنج‌شنبه نتایج آن‌ها اعلام می‌شود.

رجب پور در پایان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران یکی از ظرفیت‌های مؤثر در شناساندن منطقه ارسباران در رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ است، خاطرنشان کرد: تئاتر کوتاه ارسباران در راستای تبریز ۲۰۱۸ می‌تواند بیشتری اثرگذاری را داشته باشد چراکه این جشنواره با معرفی آداب و رسوم منطقه و ظرفیت‌های بالقوه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.