به گزارش خبرنگار اهرمروز، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جشن گلریزان شهرستان اهر که با هدف آزادسازی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد برگزار شد، اظهار کرد: محکومین مالی و زندانیان جرایم غیرعمد در این روزها که جشن گل ریزان در اقصی نقاط استان و کشور برگزار می شود چشم انتظار خیرین و مردم هستند و همواره شهرستان اهر برای آزادسازی محکومین مالی از طریق این گونه جشن ها تلاش می کند.

وی بابیان اینکه هر ساله به موجب برگزاری جشن گل ریزان و کمک های مادی خیرین تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان اهر آزاد و به آغوش خانواده باز می گردند، افزود: هدف از برگزاری جشن گل ریزان که هر ساله در آستانه ولادت با سعادت اما حسن مجتبی(ع) برگزار می شود زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی و یا کسانی بدهی دارند با شکایت شاکیان خصوصی منجر به زندانی شدن افراد شده با همت خیرین و مردم نیکوکار آزاد می شوند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: زندانیان جرایم غیرعمد از جمله تصادفات رانندگی که بعضاً به دلیل نبود بیمه و عدم توان پرداخت دیه سبب زندانی شدن افراد می شود در جریان جشن گل ریزان که وجوهات جمع آوری شده برای آزادسازی این محکومین هزینه می شود و در واقع جشن گل ریزان شامل حال محکومین جرایم عمد نمی شود.

نظری در ادامه با ذکر اینکه عمده زندانیان زندان شهرستان اهر را زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی تشکیل می دهند، تصریح کرد: چشم زندانیان و خانواده های آنها به جشن گل ریزان دوخته شده تا با کمک های مردم نوع دوست و خیرین بزرگوار مشکلاتشان حل شود و فقط مساعدت های خیرین نمی تواند تمامی محکومین مالی را بند زندان رهایی دهد بلکه هر اندازه که در جشن گل ریزان جمع آوری می شود چند برابر آن از طریق ستاد دیه آذربایجان شرقی تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر کمک های خیرین و تامین بخشی عمده ای بدهی های زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از سوی ستاد دیه استان، از سوی دیگر نیز شاکیان بخشی از دیه و بدهی را بر آنها می بخشند بدین ترتیب زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط فراهم می شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تاکید بر این که مواد مخدر در رده دوم علل زندانی شدن زندانیان شهرستان اهر است، گفت: مواد مخدر بلای خانمان سوز خانواده ها و جامعه است به طوری که بعد از محکومیت های مالی و جرایم غیرعمد، مواد مخدر دومین عامل محبوس شدن زندانیان در اهر است، امیدواریم در ماه مبارک رمضان که ماه احسان و انفاق است با مساعدت های خیرین زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

نظری در پایان جشن گل ریزان شهرستان اهر خبر از جمع آوری کمک ۱۴۰ میلیون تومانی در این جشن خبر داد، خاطرنشان کرد: با مساعدت خیرین، گذشت شاکیان و ستاد دیه استان زمینه آزادی ۴۶ تن از زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد در شهرستان اهر فراهم شد.