به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان اهر، اظهار داشت: نیروی انتظامی بر اساس دستورالعمل‌هایی که در خصوص تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد ابلاغ‌شده انجام‌وظیفه می‌کند و بر همین اساس کاندیداهای احتمالی انتخابات در اهر شناسایی و به‌دقت رصد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای انتخابات شهرستان اهر جلساتی مخفیانه در حسینیه‌ها و مساجد برپا می‌کنند، افزود: یک ماه پیش یکی از کاندیداها با برگزاری جلسه‌ای مخفیانه دریکی از حسینیه‌های شهر اهر به نفع خود سخنرانی می‌کرد، مراجع ذی‌ربط و اداره تبلیغات اسلامی برای جلوگیری از این نوع جلسات در مساجد و حسینیه‌ها برای هیات امنای مساجد جلسه‌ای توجیهی برگزار کنند.

وی بابیان اینکه دهیاران روستاهای شهرستان اهر از برگزاری جلسات تبلیغاتی زودهنگام در روستاها جلوگیری کنند، تأکید کرد: هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها نباید پیش از موعد مقرر برای تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخاباتی اجازه برپایی جلسات را بدهند.

سرهنگ منفرد اضافه کرد: برخی از کاندیداهای انتخاباتی شهرستان اهر که قصد برگزاری جلسات تبلیغی در طبقات فوقانی واحدهای صنفی را داشتند این نوع تبلیغات زودهنگام در۶ مورد توسط پلیس شناسایی و جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: کسانی که چه در واحدهای صنفی و چه در سایر اماکن اجازه برپایی جلسات غیرقانونی را به کاندیداهای انتخاباتی می‌دهند خود نیز شریک جرم و مجرم هستند.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای در ایام منتهی به انتخابات از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جهت تخریب و توهین علیه سایر کاندیداها سوءاستفاده می‌کنند، یادآور شد: برخی‌ها در فضای مجازی علاوه بر تخریب کاندیداهای انتخاباتی، نسبت به تخریب مسئولان محلی نیز اقدام می کنند، باکسانی که نسبت به تخریب افراد و مسئولین مبادرت می ورزند تحت پیگرد پلیس فتا قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/