به گزارش خبرنگرا اهرامروز،  اولین جلسه شورای مشورتی امور ایثارگران فرمانداری شهرستان اهر در سال ۹۶ با حضور تمامی اعضا، معاون عمرانی شهردار اهر و رئیس نظام مهندسی شهرستان به ریاست فرماندار اهر برگزار شد.
سیدمحمد عابدی فرماندار اهر و رئیس شورای مشورتی امور ایثارگران در سخنانی تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف اصلی دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرده و عزم جدی مسئولان را جهت اشتغال فرزندان ایثارگران خواستار شد.
فرماندار اهر گفت: حضور ایثارگران در عرصه های مختلف با توجه به روحیه جهادی و عشق به کشورشان ضروری بوده و استفاده از ظرفیت ها و مهارتهایشان موجب بالندگی و شکوفایی ایران اسلامی خواهد بود.
عابدی تأکید کرد: خانواده های معزز شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران از سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی محسوب می‌شوند و مسئولان باید تمام توان خود را در راستای خدمت به ایشان به کار گیرند.
ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر ، نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات مصوبات جلسات قبلی گفت: در راستای ارائه خدمات به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله اشتغال فرزندان این قشر معزز، که یکی از دغدغه­های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و این امر مستلزم یک تلاش همگانی و بستر سازی تمامی ادارات و نهادها میباشد و در این خصوص  اقدام ها و گام های موثری برداشته شده که الکترونیکی کردن خدمات از اهم آنهاست.
گفتنی است اعضای حاضر در جلسه پیرامون مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری پیشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه کردند و از مصوبات این جلسه می‌توان به انتقال مزار مطهر شهید خانش احمدزاده، پیگیری اشتغال خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از مجتمع مس انجرد، تکمیل نواقصات حسینیه اعظم شهدای اهر و حضور مسئولین ادارات در طرح سپاس اشاره کرد.