به گزارش اهرامروز، سردار عابدین خُرّم در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از قرار گرفتن در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: رهبر عزیز ما روز گذشته در رابطه با فضای مجازی و اصحاب رسانه جمله‌ای را فرمودند و گفتند «فضای مجازی می‌تواند فضایی باشد برای زدن در دهان دشمنان باشد» که نشان از اهمیت این فضا است.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه ما در روزهای اول انقلاب اگر اصحاب فکر و رسانه را نداشتیم، دشمن نسخه این انقلاب را به دلخواه خودش می‌پیچید گفت: گذر انقلاب از آن پیچ و خم، نتیجه تلاش اصحاب رسانه است که ما به این تلاش‌ها ارج می‌نهیم.

وی افزود: وقتی جمعی از اراذل اوباش چند کشور ریختند سر یک کشور که آن را نابود کنند، بچه‌ها ایران اسلامی از اینجا برخواستند و با خودشان پیغام ملت و انقلاب را بردند و فداکاری کردند. ملت‌های بزرگ مثل ایران اسلامی برای ساختن و آباد کردن کشورشان باید از خودشان و مسئولان توقع داشته باشند. ما ملت متمدن و تاریخ‌سازی هستیم.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: چیزهایی مثل رسانه که امروزه قدرت آفرین هستند، دست دشمنان بشریت افتاده‌اند. اینها کودک‌کشی می‌کنند، اما حقوق بشر نقض نمی‌شود. با این حال وقتی در فلان کشور فردی کشته می‌شود که به نفع آنها نیست، یک حرکت امپراطورگونه رسانه‌ای راه می‌اندازند. وقتی در عراق، سوریه و لبنان از تمدن و دین دفاع می‌کنند، به‌عنوان یک دولت و ملت غیرقابل تحمل نامیده می‌شوند.

سردار خرم ادامه داد: استراتژی خبرنگار و اصحاب رسانه باید استرتژی «باور کردن خود و در مقابل این دشمن نابه‌کار آفند کردن» است. ما باید توانمندی و دستاوردهای خودمان را تبلیغ کنیم. امروز جنگ، جنگ رسانه، اطلاعات، رویدادها و اخبار است. شبکه جهانی امت اسلامی در رسانه‌ها باید توسط جوانان ایرانی راه بیفتد، چون علم و عقل ما می‌تواند از این شبکه به دنیا پیام‌رسانی کند.

وی تاکید کرد: توقف در این زمینه به منزله شکست است. رسانه‌های ایران و تبریز پتانسیل و ظرفیت بزرگی است که باید برای آنها اعتمادسازی شود.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکع رسانه می‌تواند مانع سوءاستفاده دشمنان باشد، افزود: چون رسانه شفاف تعهدآور هم می‌شود. رسانه رسالت‌مند می‌تواند الهام‌بخش باشد، از شایعات زیان‌آور جلوگیری و استرس‌های موجود در جامعه را تبدیل به آرامش بکند.

انتهای پیام/