به گزارش اهرامروز به نقل از ایکنا حجتالاسلام جواد حاجیزاده، امام جمعه اهر، در نشست جهاد تبیین؛ ضرورت و راهکارها و آیین رونمایی از کتاب «خط فرهنگی» گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت بوده و باید همگان سعی کنیم از فیوضات و برکات این ماه مبارک استفاده‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: روزه‌داری به خاطر تقوا است و عبادت وسیله تقرب به خداوند که از راه دعا، روزه، قرائت قرآن، خدمت، تبیین و غیره بدست می‌آید و در این راستا باید این تقرب خالصانه باشد چرا که اگر اخلاص در عبادت نباشد مسلماً تقرب هم بهتر نخواهد بود.

حاجی‌زاده، ترویج فرهنگ تبیین و خصوصاً جهاد تبیین در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بحث تبیین یک بحث ضروری و فوری است که در مقابل تحریفات و سیاه‌نمایی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و دست نشانده‌های آنها علیه ایران اسلامی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

امام جمعه اهر گفت: ایران اسلامی در طول عمر پربرکت خود خدمات ارزشمندی در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، سیاسی و غیره در کشور انجام داده که جا دارد با ترویج تبیین و روشنگری در جامعه این خدمات ارزشمند را به نسل جوان و نسل‌های آینده انتقال دهیم و نگذاریم دشمنان با کم‌رنگ کردن این خدمات باعث بدبین کردن ملت ایران به این خدمات شوند.

وی ترویج بحث تبیین و روشنگری را وسیله‌ای برای شناخت بهتر مردم جامعه از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی برشمرد و خواستار توجه ویژه نویسندگان، علما، محققین و اساتید به این امر شد و گفت: اگر بحث تبیین در واقعه کربلا نبود و خطبه‌های روشنگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در آن زمان نبود مسلماً خون امام حسین(ع) و یارانش پایمال می‌شد ولی این امر باعث ماندگار شدن قیام امام حسین(ع) در آن برهه حساس تاریخ شد.

امام جمعه اهر از تمام دلسوزان نظام و انقلاب و به‌ویژه اهل قلم خواست با توجه به وجود منابع غنی کتاب و منابع در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و با در نظر گرفتن نیازسنجی جامعه و مخاطبین خود قلم فرسایی کنند.

انتهای پیام