به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان اهر، اظهار داشت: ماه رجب ماه پر خیر و برکتی است که خداوند برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی با اشاره به اینکه در برخی روایات ماه رجب به‌عنوان ماه نزول رحمت الهی بر روی زمین مطرح شده است، افزود: ماه رجب یکی از ماه‌های حرام در پیشگاه خداوند متعال بوده و خداوند برای این ماه‌های حرام احکام خاصی بیان کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: ارزش و اهمیت انسان در بین کل مخلوقات عالم و خداوند بسیار بوده و پروردگار بیش از هر مخلوقی به انسان احترام قائل است.

نظری بابیان اینکه انسان از هرگونه قتل عمد محروم است و بر طبق قانون، دین و شرع کسی حق ندارد بدون گناه فردی را به قتل برساند، گفت: کسی که به‌طور عمد دست به قتل می‌زند بنا به تصریح آیه‌های قرآن حکم فرد قاتل قصاص است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تأکید بر اینکه حوادث رانندگی منجر به فوت از قتل‌های غیر عمد بوده و حکم این نوع قتل‌ها همان مجازات قتل شبه عمد محسوب می‌شود، افزود: دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه‌های غیر حرام ۲۱۰ میلیون تومان بوده و پایه و اساس ممنوعیت قتل برگرفته از دین اسلام است.

نظری با اشاره به حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی منطقه ارسباران و شهرستان اهر در تعطیلات نوروزی یادآور شد: تاکنون در ۱۱ روز از تعطیلات نوروزی گزارشی مبنی بر فوت در حوادث رانندگی در جاده‌های منطقه ارسباران و اهر دریافت نکرده‌ایم.

وی بابیان اینکه شنیدن خبرهای نظیر این‌که فردی از ابتدای سال جدید در جاده‌های شهرستان اهر بر اثر تصادفات رانندگی فوت نکرده بسیار خوشحال‌کننده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته و تا این روز حوادث متعدد رانندگی از محورهای مواصلاتی شهرستان دریافت می‌شد و امسال تاکنون خبری مبنی بر فوت هم‌وطنان نشنیده‌ایم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با ذکر اینکه ۱۲ فروردین‌ماه به‌عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در رفراندوم برای استقلال ایران اسلامی بیش از ۹۸ درصد به تشکیل نظام جمهوری اسلامی رأی آری به صندوق‌ها انداختند.

انتهای پیام /