به گزارش اهرامروز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سیب درختی اظهار داشت: در سیب درختی وضع خیلی خوب است. با تمهیداتی که از قبل پیش‌بینی شده و در آیین‌نامه اجرایی صادرات و واردات امده  به شکل غیر‌مستیقم یارانه صادراتی برای این محصول در نظر گرفتیم. به نوعی واردات موز را به صادرات سیب درختی گره زدیم؛ یعنی تعرفه ترجیحی برای این محصول قرار دادیم که خوشبختانه امروز هم در دولت این مسئله افزایش قابل قبولی پیدا کرد تا بتواند یک فاصله معناداری داشته باشد و از صادارت سیب  پشتیبانی شود.

وی با اشاره به انتشار فیلم‌ها و تصاویری  از سیب‌های رها شده کشاورزان در فضای مجازی گفت: چیزی که در فضای مجازی دیدم، روال سالیانه است. برخی سیب‌های درجه سه یا چهار را از کشاورزان می‌خرند و قبل از ورود به سردخانه در حاشیه پیاده‌روها آنها را انباشته می‌کنند. سپس آرام آرام آنها را روانه کارخانه‌ها فر آوری ‌کرده و این محصول را کنسانتره می‌کنند.

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: سیب مجلسی قابل ارائه در بازار نیز وارد سرخانه می‌شود.

وی درباره زمان پرداخت طلب گندم تضمینی به گندمکاران تصریح کرد: در طی یک ماه گذشته هماهنگی لازم برای انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق خزانه انجام شد که امروز  یا شنبه در بورس عرضه می‌شود و نقدینگی حاصل از آن در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

حجتی اظهار داشت:  در اوایل هفته آینده ۹۵ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود و پنج درصد باقیمانده نیز تا پایان آبان‌ماه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/