به گزارش اهرامروز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده ورزقان در مجلس، رضا علیزاده در خصوص احتمال حذف ارز مبادله‌ای صنعت قطعه‌سازی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: باید دید حذف ارز مبادله‌ای تا چه میزانی بر قیمت این محصولات تأثیرگذار است و چه میزان از مواد اولیه این قطعات با استفاده از ارز تهیه می‌شود.

نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان با توجه به مشخص شدن اثرگذاری حذف ارز مبادله‌ای بر روی محصولات تولیدی شاهد افزایش قیمت تمام‌ شده آن‌ها می‌شویم گفت: افزایش قیمت تمام‌شده قطعات خودرو با توجه به حاشیه سود کمی که برخی از آن‌ها دارند تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن با حضور معاون صنعت وزیر صنعت‌، معدن و تجارت چنین مسئله‌ای مطرح نشد ادامه داد: تاکنون گزارش مستندی از این مسئله دریافت نکرده‌ام، در چنین صورتی باید با توجه به‌میزان اثرگذاری حذف ارز مبادله‌ای صنعت قطعه‌سازی تدابیری اندیشیده شود تا این صنعت‌گران دچار آسیب نشوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز برخی از تولیدکنندگان قطعات خودرو دچار مشکل هستند و با توجه به افزایش نرخ تورم شاهد افزایش قیمت نبوده‌اند.

نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه در صورت حذف ارز مبادله‌ای، عدم افزایش قیمت خرید قطعات توسط تولیدکنندگان خودرو و افزایش قیمت تمام‌شده محصولات تولیدکنندگان قطعات خودرو، این تولیدکنندگان با آسیب جدی روبه‌‌رو می‌شوند، خاطرنشان کرد: لازم است تا تدابیری در این زمینه در نظر گرفته شود، این مسئله پیگیری می‌شود اما تاکنون کمیسیون در این مورد گزارشی را دریافت نکرده است.

انتهای پیام/