ه گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر در سال‌جاری با تبریک کسب رتبه نخست میانگین نمرات دروس نهایی در پایه دوازدهم در سطح استان توسط آموزش و پرورش اهر اظهار کرد: همان‌طور که به پریشت‌های علمی می‌بالیم و افتخار می‌کنیم بایستی به مسائل آموزشی و پرورشی نیز توجه مضاعفی داشته باشیم چراکه حتی اگر به آموزش توجه کنیم و پرورش را فراموش، هیچ‌گونه فایده‌ای ندارد.

وی افزود: در بحبوحه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی علی‌الخصوص حوزه دفاعی که جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده، رئیس‌جمهور آمریکا علناً چشم به دوربین‌ها به می‌گوید پهباد ایران را ساقط کردیم در حالی که دروغ می‌گوید در حالی که پهباد ایران تمامی تحرکات ناو آمریکایی را تحت نظر گرفته بود و بعد از انجام ماموریت به آشیانه خود بازگشته است.

امام جمعه اهر ادامه داد: شاید رئیس‌جمهور آمریکا پهباد خودشان یا هم‌پیمانان‌شان را ساقط کرده‌اند و آن را به نام پهباد ایرانی جا می‌زنند؟ مسئولان ذی‌ربط ما گفتند که پهبادی از دست نداده‌ایم.

حاجی‌زاده در ادامه بر لزوم توجه مضاعف به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تاکید کرد گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و کمبود امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش، راهی جزء جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین برای تامین نیازهای آموزش و پرورش نداریم و تاکنون که به سراغ خیرین بزرگوار رفته‌ایم جواب هم گرفته‌ایم.

وی در داکنش به حذف ۸۸ نفر از عوامل اجرایی مدارس اهر گفت: حذف ۸۸ نفر از عوامل اجرایی مدارس اهر از پست‌هاشان شاید یک تصمیم از سوی وزارت آموزش و پرورش باشد ولی اگر اعضای شورای آموزش و پرورش موافق باشند مخالفت‌مان را با این تصمیم به وزارت متبوعه اعلام کنیم چراکه این تصمیم و اجرای آن با توجه به شرایط موجود منطقی و عقلانی نیست.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم باید کیفیت آموزشی ارتقاء یابد و در کنار آن یک تصمیم عجولانه برای جبران کمبود معلم نه تنها منجر به ارتقاء کیفیت آموزشی نمی‌شود بلکه روحیه مدیران و عوامل اجرایی مدارس را به کل نابود می‌کند.