به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در نشست بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد با اشاره به اینکه شهرداری اهر درآمد آن‌چنانی ندارد که هزینه‌های روزمره خود را تأمین کند، اظهار داشت: شهرداری اهر ماهانه چیزی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق، مزایا و حق بیمه کارکنان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: اگر کمک‌های دولتی نبود حتی نمی‌توانستیم حقوق و مزایای پرسنل را تأمین کنیم به‌طوری که شهرداری اهر می‌بایست بر اساس چارت سازمانی ۲۰۶ نفر پرسنل داشته باشد اما در حال حاضر چیزی نزدیک به ۳ برابر چارت سازمانی پرسنل داریم.

شهردار اهر با ذکر اینکه هنوز نیمی از تیرماه گذشته و ما نتوانسته‌ایم حقوق خردادماه پرسنل شهرداری اهر را پرداخت کنیم، گفت: تاکنون سعی کرده‌ایم تا حقوق پرسنل را به‌موقع پرداخت کنیم و غیر از خردادماه معوقه‌ای نداریم.

عبور خودروهای سنگین معادن به خیابان‌ها آسیب می‌رساند

امید اضافه کرد: در بحث آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و معابر کارخانه آسفالت داریم اما به لحاظ اینکه شهرداری اهر منابع مالی ندارد نمی‌توانیم قیر مورد نیاز را تأمین کنیم بر همین اساس اگر دولت در تخصیص قیر به شهرداری اهر کمک کند حتی نمی‌گذاریم کوچه و خیابانی بدون آسفالت‌ریزی بماند این در حالی است که تمامی امکانات اعم از نیروی انسانی، کارخانه آسفالت و ماشین‌آلات وجود دارد.

وی یادآور شد: تردد خودروهای سنگین معادن مس انجرد و مزرعه از خیابان‌های داخل شهر اهر باعث تخریب و از بین رفتن آسفالت خیابان‌ها می‌شود ولی اگر جاده‌های کمربندی شرقی و غربی که تمامی زیرساخت‌های این دو جاده کمربندی آماده بوده آسفالت‌ریزی شود دیگر ماشین‌آلات سنگین معادن حق عبور و مرور از داخل شهر را ندارند لذا خیابان‌ها برای تردد خودروهای سبک طراحی‌شده است.

شهردار اهر بابیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی به شهرداری اهر ۵۰۰ تن قیر بدهکار است، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از بابت آسفالت‌ریزی جاده‌های کمربندی شرقی و غربی ۱۳۰۰ تن قیر متعهد شده بود که تاکنون ۸۰۰ تن با نظارت راه و شهرسازی در قالب آسفالت در جاده‌های کمربندی ریخته شده است.

امید از تعیین ۸ منطقه به‌عنوان محلات بافت فرسوده شهری در شهر اهر خبر داد، افزود: اولین محله هدف بازآفرینی بافت فرسوده در شهر اهر محله چلپ وردی است که برای آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه قیر مورد نیاز برای ۳۳۰ تن آسفالت از سوی راه و شهرسازی اهر تخصیص و تاکنون اقدامی برای تحویل آن به شهرداری اهر صورت نگرفته است امیدواریم به‌زودی با عمل به وعده بتوانیم به شهروندان خدمات‌رسانی کنیم.

حتی هکتاری در طرح تفضیلی به محدوده شهر اهر اضافه نشده است

وی بیان داشت: طرح جامع تفضیلی شهر اهر با قرارداد با شرکتی اصفهانی در سال ۹۱ کلید خورده است اما به لحاظ اینکه مدت‌زمان طرح تفضیلی ۱۰ ساله است هنوز شرکت مذکور اقدامی برای تحویل این طرح به شهرداری اهر نکرده است این در حالی است که در طرح تفضیلی سال گذشته که به تصویب شورای معماری و شهرسازی کشور و شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است نسبت به سال ۸۶ حتی هکتاری به محدوده شهری اهر اضافه نشده است.

شهردار اهر با تأکید بر اینکه طبق تصویب طرح تفضیلی محدوده شهری اهر ۱۵۰۰ هکتار است، گفت: ضوابطی در طرح تفضیلی جدید شهر اهر تعریف‌شده با ضوابط طرح قبلی مغایر است یعنی برخی از ضوابط به‌طور کل حذف‌شده است.

امید در پایان به بدهی ۵٫۵ میلیارد تومانی دولت به شهرداری اهر نیز اشاره کرد، تصریح کرد: دولت قرار بود از بابت صدور پروانه رایگان ساخت و ساز در جریان زلزله سال ۹۱ هزینه پروانه‌های صادره را بپردازد و از زمان زلزله تاکنون به لحاظ اینکه اغلب ساختمان‌ها نوسازی شده‌اند شهرداری اهر اکنون ماهانه کمتر از ۱۰ پروانه ساخت و ساز صادر می‌کند.

انتهای پیام/