به گزارش اهرامروز، بابک رضی منش در پنجمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان با بیان اینکه جوانان و دانش آموختگان جویای کار باید با تشکیل هسته های کسب و کار در جهت کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار تلاش نمایند اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در جهت تحقق این امر تلاش و مجاهدت نمایند.

معاون فرماندار خداآفرین بیان کرد: حمایت بیش از پیش از توسعه روستایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی و بهبود معیشت روستائیان و عشایر یکی ار اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید است که با پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان طرحهای اشتغالزایی در روستاها انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا مطابق قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی وعشایری دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۳۰۲میلیارد تومان به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده است که از ۷۰ درصد برش شهرستانی این مبلغ ۱۵.۴٧ درصدآن معادل ۳۲میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان خداآفرین است.

وی افزود: ۳۰ درصد کل اعتبارات استانی معادل ۹۰ میلیارد تومان نیز بصورت شناور در سطح استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه این تسهیلات می بایستی منجر به اشتغال پایدار گردد و این شرط اصلی دولت برای ارائه این تسهیلات است افزود؛ در صورت عدم ایجاد اشتغال پایدار دستگاه اجرایی باید پاسخگو بوده و مسئولیت متوجه رئیس دستگاه مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طرحها به دلیل عدم وجود زمین مناسب برای شروع کار اجرایی نمی شود خواستار واگذاری زمینهای دولتی جهت طرح های اشتغالزایی شد. وی ادامه داد: سیاست کمیته حمایت از طرح های کلان اشتغالزایی برابر نیازها و الویت شهرستان بر مبنای سند تدبیر و توسعه در دو حوزه گردشگری و کشاورزی است.

رضی منش همچنین با اشاره به اینکه اشتغالزایی و افزایش توان اقتصادی مردم و نیز بهبود وضعیت معیشتی روستاییان موجب جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و در نتیجه جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی می شود خاطر نشان کرد: گردشگری در روستاها یک منبع با ارزش در راستای ایجاد اشتغال و درآمداست که این امر می تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع روستایی باشد وی افزود: حمایت از طرحهای گردشگری علاوه بر تولید درآمد وجذب سرمایه واشتغالزایی در جلوگیری از مهاجرت روستایبان کارآمداست که در این راستا مسئولان نیز باید در تامین زیرساختهای گردشگری تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه ایجاد اقامتگاه از نیازهای اصلی این شهرستان در راستای تکمیل زیرساخت های گردشگری است افزودند؛ از طرح های بوم گردی، هتل های سه ستاره و اقامتگاه های کوچک ارزان قیمت حمایت می شود.

انتهای پیام/