به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه قرارگاه فرهنگی شهرستان اهر که با موضوع هماهنگی برنامه‌های حماسه ۹ دی برگزار شد، اظهار کرد: حماسه ۸ دی آذربایجان و ۹ دی یکی از حماسه‌های باشکوه در کشور بوده که ملت برای مقابله با فتنه‌گران به قیام بر خواستند و در رابطه با حماسه ۸ دی مردم آذربایجان شرقی هرساله جمعی از اقشار مختلف مردم با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تمامی تحولات کشور نقش داشته‌اند و در حماسه ۸ دی برعلیه فتنه‌گران تأثیر زیادی در کشور داشت، افزود: علی‌رغم این‌که استکبار جهانی پیش از پیروزی انقلاب سعی می‌کرد تا انقلاب اسلامی به نتیجه نرسد بعد از آن نیز در تداوم و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگ‌اندازی کرده و توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری کرد تا نظام اسلامی را راه اصلی خود بدر کند.

امام جمعه اهر ادامه داد: مستکبران عالم که همواره برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند ولی با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری تمامی دسیسه‌های دشمن خنثی‌شده است در حالی که بعد از شکست در جبهه‌های مختلف سعی کرد تا نفاق و تفرقه را در جامعه اسلامی ایجاد کند اما به حول قوه الهی تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود دست یابند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فتنه‌های ده‌ساله را طراحی و اجرا می‌کند، گفت: فتنه ۷۸ کوی دانشگاه و سال ۸۸ فتنه دیگری به بهانه انتخابات ریاست جمهوری راه انداختند به‌طوری که این فتنه‌ها خارج از کشور طراحی‌شده بود که متأسفانه عده‌ای در داخل کشورمان در جریان فتنه ۸۸ آب در آسیاب دشمن ریختند و همین فتنه خسارت جبران‌ناپذیری به کشور وارد کرد.

وی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری در جریان فتنه سال ۸۸ کمی نرمش به خرج می‌دادند در هر دوره از انتخابات شاهد فتنه‌های دیگری می‌بودیم و آن‌طور می‌شد که دشمن به دنبال آن بود و ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن فتنه‌گر بار دیگر کشور را از گزند توطئه گران بیمه کرد.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه ملت ایران به‌ویژه مردم آذربایجان با اشاره مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه‌گران به قیام بر خواسته و حماسه ۸ و ۹ دی را ایجاد کردند، گفت: حماسه ۹ دی ملت ایران زمینه برچیده شدن فتنه‌گران را فراهم و انقلاب اسلامی را به مسیر اصلی‌اش بازگرداندند.

حاجی‌زاده بیان کرد: نباید طوری فکر کنیم که فتنه‌ها دیگر تمام‌شده و دشمن دیگر کاری با ما ندارد خیر این‌گونه نیست دشمن هم‌اکنون هم به دنبال براندازی نظام اسلامی است در حالی که دشمنان با ایجاد نفاق به شکری دیگر و نفوذ را دنبال می‌کنند تا به نتیجه برسند، اگر می‌خواهیم دشمن را بیشتر بشناسیم باید از فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ عبرت بگیریم.

وی با تأکید بر این‌که نگاه جناحی به فتنه قابل‌قبول نیست اگر دشمن در جریان فتنه به پیروزی می‌رسید نه اصلاح‌طلب و نه اصول‌گرا می‌شناخت، گفت: اگر کسی به فتنه نگاه جناحی کند در واقع به کشور، نظام و انقلاب اسلامی خیانت کرده است به‌طوری که فتنه همانند سیل بود که جاری می‌شد همه را با خود می‌برد.

انتهای پیام/