جلیل اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز ضمن تشکر از  فرمانداری، شهرداری، اداره امور جهاد عشایری، سپاه و نیروی انتظامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره فنی و حرفه‌ای و شورای اسلامی شهر اهر برای همکاری در ساخت فیلم ارسباران اظهار داشت: ما امروز در هفتمین روز از آغاز فیلم‌برداری فیلم ارسباران حدود ۴۰ درصد کارمان را به اتمام رساندیم.

وی بابیان اینکه کار ما بسیار سخت و دشوار است گفت: با توجه به اینکه شهرستان اهر دارای غنای تاریخی زیادی است و به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، تجاری و معیشتی از اهمیت بالایی برخوردار است نمی‌توانیم از کنار موضوع به‌راحتی رد شویم و ناهماهنگی‌های زیادی بین برخی ارگان‌ها وجود دارد.

کارگردان فیلم مستند ارسباران ادامه داد: این اتفاق مهمی که در شهرستان اهر در حال رخ دادن است یعنی ساخت فیلم مستند روایی ارسباران اهر ما را با مشکل مواجه کرده است. از دوستان عزیز، هنرمندان، مسئولان و مدیران ذی‌ربط می‌خواهیم که به ما توجه داشته باشند.

اصغری با ذکر اینکه اگر ما خواسته بودیم باکار خودمان نرمال رفتار کنیم حتماً کارمان تاکنون تعطیل‌شده بود عنوان داشت: حمایت از این فیلم رضایت‌بخش نیست ما از تمامی مسئولان و عزیزان می‌خواهیم تا ما را کمک کرده و در این راه با ما همکاری کافی را داشته باشند تا بتوانیم اثری درخور شهرستان اهر تولید کرده و به این طریق به رفع محرومیت‌های آن کمک کنیم.