به گزارش خبرنگار اهرامروز، محسن ارشدزاده در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بهزیستی شهرستان اهر با اشاره به اینکه شهرستان اهر در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بسیاری دارد اما متأسفانه در حوزه بهزیستی از مشارکت‌ها و ظرفیت‌های مردمی به‌خوبی استفاده‌نشده است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت در منابع دولت، اکنون اجازه نداریم پروژه‌ای با منابع دولتی آغاز کنیم و در عین حال باید از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردم بهره‌مند شویم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: به‌طور مثال در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، نیازهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و همین امر باعث شده تا طرح‌ها و برنامه‌هایمان به این شهرستان‌ها سوق دهیم.

وی ادامه داد: در شهرستان‌هایی همچون مراغه و آذرشهر به‌قدری مشارکت‌های مردمی و خیرین افزایش‌یافته که مجبور شده‌ایم تا محدودیت‌هایی قائل شویم البته لازم است تا از مشارکت‌های خیرخواهانه مردم و خیرین قدردانی کنیم اما در اهر شاید ضعف از ما باشد که به‌خوبی نتوانسته‌ایم مشارکت‌های خیرین را جلب کنیم.

ارشدزاده بابیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان از خیرین ایرانی خارج از کشور به مددجویان بهزیستی آذربایجان‌شرقی کمک مالی کرده‌اند، گفت: البته خیرین بزرگوار در سایر حوزه‌ها و بخش‌های بهزیستی نیز کمک‌حال ما هستند و حتی بعضاً پروژه‌های زیربنایی هم احداث می‌کنند.

سرمایه‌گذاری‌های سازمان بهزیستی اقتصادی نیست

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، سرمایه‌گذاری‌های سازمان بهزیستی را اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌هایی را که سازمان بهزیستی انجام می‌دهد اقتصادی نیست بلکه اجتماعی است.

وی در ادامه با ذکر اینکه بهترین و خوش‌ترین لحظه برای مدیران بهزیستی تأمین مسکن خانواده‌های تحت پوشش و خانواده‌های دارای دو و سه معلول است، ابراز داشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی تأمین مسکن است که در این راستا سعی کرده‌ایم تا خانواده‌هایی که دو و یا سه معلول دارند صاحب مسکن شوند.

ارشدزاده اضافه کرد: برای خانواده‌هایی که یک معلول دارند ۱۰ میلیون تومان کمک مالی می‌کنیم و خانواده‌هایی که دو معلول دارند در روستاها ۱۸ میلیون تومان و در شهرها بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تأمین مسکن می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه به مناسبت هفته بهزیستی، ۷۸ واحد مسکن مددجویی در سطح استان آذربایجان‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: از این تعداد واحد مسکونی بهره‌برداری شده در استان ۱۶ واحد متعلق به خانواده‌های دارای دو معلول بوده است.

وی از اجرای طرح مشاوره و ارائه خدمات سلامت روان محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات آسیب خیز آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این خدمات برای جامعه هدف و رفع مشکلات آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/