به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به شعار سال، در این زمینه نقش دولت پررنگ‌تر است یا ملت؟ اظهار داشت: بنده معتقد هستم که هم دولت و هم ملت باید در تلاش باشند و سعیشان بر این باشد که این شعار را عملی کنند، دولت هم باید در واردات یکسری اقدامات را انجام دهد به صورتی که تمامی مشکلات موجود را حل کند و هرجا که مشکلی وجود دارد چه در مرحله‌ی قانونی و چه در مرحله‌ی اجرایی آنها را حل و فصل نماید.

وی افزود: مثلا این اصلا درست نیست زمانی که تبریز چنین کفش‌های باکیفیتی را تولید می‌کند همچنان کفش‌های چینی وارد بازار شود.

نماینده‌ی مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شعار تعیین شده از سوی رهبری به اقتصاد مقاومتی نیز مربوط می‌باشد عنوان کرد: چنانچه مردم احساس کنند که کالای مورد نظرشان از کیفیت بالایی برخوردار نیست می‌توانند از قبل کالای مورد نیاز خود را با سلیقه‌ی خود به تولیدکنندگان سفارش دهند و این مشکل به وجود آمده را نیز حل کنند.

عبداللهی عمل کردن به بیانات رهبری را یک امر ضروری دانست و گفت: همه باید به گفته‌های ایشان عمل کنیم نه این که فقط گوش دهند و بعد با نصب پوستر و بنر بگویند که ما به وظیفه‌ی خود عمل کرده و اطلاع رسانی کردیم، بلکه باید وارد عمل شوند و واقعا در تحقق این مسئله‌ی مهم کاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه برخی از تولیدات ملی ما به کشور‌های خارجی صادر می‌شود، اگر واقعا کالاهای ما مورد اطمینان نباشند و از کیفیت خوبی برخوردار نباشند هیچ‌گاه کشورهای خارجی حاضر به معامله بر سر این کالاها نخواهند بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن متذکر شد: بنده به شخصه کارخانه‌هایی را می‌شناسم که در داخل ایران کالاها را تولید می‌کنند ولی از مارک‌ها و برندهای خارجی بر روی اجناس استفاده می‌کنند و اینعمل علاوه بر اینکه اصلا درست نیست، نشان می‌دهد که ما در این زمینه‌ها مشکل داریم و باید دست به کار شویم و این‌گونه مشکلات را از میان برداریم.

عبداللهی در ادامه عنوان کرد: یک تولید کننده باید بداند جنسی که تولید می‌کند باید به گونه‌ای باشد که بعد از یک‌بار مصرف شدن باز هم قابل استفاده برای خریدار باشد نه این که بعد از یک بار مصرف کردن کیفیت اولیه‌ی خود را از دست دهد.

وی مطرح کرد: اگر کالاهای تولید شده‌ی داخلی از کیفیت خوبی بهره‌مند باشند هیچ‌گاه ملت عزیز ما به دنبال کالاهای خارجی نخواهند بود، چنانچه در برخی از موارد هم دیده شده که عده‌ای از مردم وقتی از یک کالای ایرانی استفاده می‌کنند و از آن راضی می‌باشند بعدها هم به دنبال همچون کالایی می‌گردند.

عبداللهی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه شعار امسال شامل صنعت خودروسازی نیز می‌باشد و آیا با این وجود می‌توان از برخی از محصولات از جمله پراید حمایت کرد؟ یا خودروسازی باید فکر دیگری در این زمینه برای محصولات خود بکند؟ تشریح کرد: به نظر من تا به حال از خودروسازی حمایت‌های زیادی کرده‌ایم ولی خب باید باز هم دست از حمایت برنداریم چون داخلی هستند و تلاش بر تولید محصولات ایرانی دارند، ولی در این بین خودروسازی هم نباید از این شرایط سوء استفاده کند، این که مردم بزرگواری می‌کنند و چیزی نمی‌گویند دلیل بر این نیست که خودروهایی تولید می‌شود  قبل از این که از کارخانه بیرون بیایند چندین مشکل فنی داشته باشد.

وی یادآور شد: البته این را هم بگویم که مردم هیچ‌گاه از وضعیت خودروها راضی نیستند، باید مشخص شود که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که کیفیت خودروها به این شکل در می‌آید.

نماینده‌ی مردم اهر و هریس با بیان این که صدا و سیما، آموزش و پرورش و رسانه‌ها در ایجاد زمینه‌ی لازم برای خرید کالاهای ایرانی نقش ماثری دارند ابراز داشت: باید فرهنگ غلطی را که چندین سال است در ذهن مردم گنجانده شده که کالاهای خارجی کیفیت بهتری نسبت به کالاهای داخلی دارند را از بین برد، حتی یک فروشنده و مغازه‌دار نیز در جای خود می‌تواند به جای این که اجناس خارجی را مورد تعریف و تمجید قرار دهد می‌تواند در عوض از کالاهای داخلی تعریف کند، زیرا حمایت نکردن برخی از افراد از کالاهای داخلی ریشه در مشکلات فرهنگی موجود دارد.

وی اکثر کالاهای تولید شده در ایران را باکیفیت دانست و تاکید داشت: شان جمهوری اسلامی در این است که همه‌ی کالاهای مورد نیاز خود را در داخل تولید کنند و اگر ایراداتی در تولید کالاها به وجود آمد باید اداره‌ی استاندارد این قضیه را حل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اذعان داشت: الان برای ما فرصتی خوبی به دست آمده است که فرمایشات رهبری را در دستور کار خود قرار دهیم و برای رونق اقتصادی کشور اقدامی انجام دهیم.

وی در پایان با بیان این که تمامی لباس‌هایی که از آنها استفاده می‌کند ایرانی هستند افزود: بنده زیاد اهل تجملات نیستم و تمامی کالاهایی که استفاده می‌کنم ایرانی هستند، اعتقاد من بر این است که چه لزومی دارد که من نماینده از کت‌و‌شلوارهای خارجی استفاده کنم، هیچ‌کس با استفاده از کالاهای خارجی به جایی نرسیده است که من نماینده هم بخواهم آن کار را انجام دهم.

انتهای پیام/