حسین بگلری در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به فعالیت و اقدامات چهل‌ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر اظهار داشت: ارائه خدمات پذیرش و مددکاری، تأمین  معیشت مددجویان شهری مورد حمایت، بیمه خدمات درمانی، تأمین شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به تأمین  سپرده ودیعه مسکن مددجویان، کمک به امر ازدواج نیازمندان، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، مشاوره تخصصی به مددجویان، پرداخت کمک‌های موردی، کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان، سهم بیمه آتیه اکرام و ایتام از جمله خدمات ارائه شده کمیته امداد اهر به مددجویان است.

وی، پرداخت وام‌های ضروی به نیازمندان، تأمین تجهیزات درمان بیماران صعب‌العلاج، کمک به امر ازدواج در مناطق محروم، کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان، فعالیت افزایش مستمری مددجویان، کمک به سوءتغذیه مادران باردار شیرده، ارائه خدمات حقوقی به نیازمندان، سایر کمک‌های مردمی وغیره … از دیگر محورهای خدماتی کمیته امداد به مددجویان ذکر کرد.

بگلری از تحت پوشش بودن ۱۱ هزار و ۵۰ نفر در قالب مددجویان معیشت‌بگیر و غیر معیشت‌بگیر کمیته امداد شهرستان اهر خبر داد و گفت: ارائه خدمات درمانی به ۴۷۰۰ نفر، خدمات‌رسانی به ۹۵۰ خانواده زندانی در قالب کمک معیشت‌بگیر، پرداخت کمک هزینه ازدواج به یک هزار و ۲۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و تحت پوشش قراردادن ۳۲۰۰ سالمند معیشت‌بگیر از جمله اقدامات حوزه حمایتی کمیته امداد اهر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر ادامه داد: ۲ هزار و ۹۳۲ نفر در قالب مددجویان بی‌سرپرست، ایتام، بیماران زمین‌گیر و صعب‌العلاج و کودکان دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر هستند.

وی بابیان اینکه از بدو تشکیل کمیته امداد اهر تا به حال ۱۰۷۰۰ دانش‌آموز و دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد در شهرستان اهر بهره‌مند شده‌اند، گفت: اعزام ۴۸۰۰ مددجو به اردوهای زیارتی، آموزشی و تفریحی، شرکت ۱۴۰۰ نفر در کلاس‌های آموزش خانواده (زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج، زنان مطلقه و همسران جوان) دختران بازمانده از تحصیل و شرکت ۸۰۰۰ نفر از خدمات کانون فرهنگی و تربیتی (دوره‌های آموزشی دانش‌آموزان، دانشجویان، دختران، مادران، همسران، زنان مطلقه) از جمله اقدامات امور فرهنگی کمیته امداد اهر است.

بگلری اضافه کرد: در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران، کمیته امداد شهرستان اهر نیز همانند سایر دستگاه‌ها برای بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان تحت حمایت خود اقدام کرد به طوری که توانستیم ۴۶۱ واحد مسکونی در روستاها و شهر اهر احداث و تحویل مددجویان دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر، احداث ۵۷۷ واحد مسکونی شهری و روستایی را از دیگر اقدامات کمیته امداد شهرستان اهر در طول چهل سال گذشته برشمرد و گفت: تعمیر، تکمیل و بازسازی ۲ هزار و ۹۰۲ مسکن مددجویی و احداث ۱۰ باب مسجد از محل درآمدی زکات بخشی از فعالیت‌های عمرانی کمیته امداد شهرستان اهر در طول چهل ساله گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حمایت مردم اهر از مددجویان در قالب مشارکت‌های مردمی افزود: مردم اهر در طول سال‌های گذشته بیش از ۲۰ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان تحت عنوان صدقات، زکات، طرح اکرام، سایر درآمد (جشن‌ها، مبالغ نقدی، کالای مرکز نیکوکاری) در تأمین  نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اهر مشارکت داشتند.

بگلری، اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم آموزشی، کاریابی، فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی (کمک به هزینه)، سرپرست زنان روستایی و عشایر و پرداخت سهم بیمه‌های خانوارهای دارای پشتیبانی‌های فنی از اهم اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: کمیته امداد اهر با توانمندسازی مددجویان در طول دوران فعالیت‌اش توانسته ۵ هزار و ۳۳۱ طرح اشتغال‌زایی و خودکفایی اجرا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر، خودکفایی یک هزار و ۲۷۹ خانوار تحت پوشش را از نتایج ارزشمند این نهاد انقلابی دانست، بیان کرد: کمیته امداد اهر برای اجرای طرح‌های خودکفایی رئیس کمیته امداد اهر گفت: ۱۲۷۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند. بیش از ۳۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) همواره غیر از تأمین  نیازها و مایحتاج مددجویان تحت حمایت‌اش به آینده آنها نیز توجه ویژه‌ای دارد، گفت: در جهت تأمین  آینده مددجویان با تبعیت از سیاست‌های کلی کمیته امداد توانسته‌ایم ۱۵۳ نفر از مددجویان را تحت پوشش بیمه تأمین  اجتماعی قرار دهیم و از این تعداد ۲۲ نفر بازنشسته و از مستمری بیمه تأمین  اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

بگلری با ذکر اینکه واحد وام قرض‌الحسنه کمیته امداد به منظور گشایش مشکلات کاری و زندگی مردم نیازمند در حد توان و امکانات خود اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه می‌کند، گفت: کمیته امداد شهرستان اهر در همین راستا ۱۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه با رقمی بالغ‌بر ۳۷ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت کرده است.