به گزارش خبرنگار اهرامروز، صبور علمی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که با موضوع تنظیم بازار و جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا برگزار شد با اشاره به اینکه هر روز بدون وقفه گشت‌های مشترک بر بازار شهرستان اهر نظارت می‌کنند، اظهار داشت: قیمت اجناس در بازار مشخص است و حتی عمده‌فروشان و خرده‌فروشان که باید از فروش اجناس سود ببرند نیز وجود دارد ولو اگر قیمت‌ها با فاکتور خرید مغایرت داشته باشد تخلف تلقی می‌شود.

وی افزود: طرح تنظیم بازار از جهاد کشاورزی به اداره صنعت، معدن و تجارت اهر محول شده و در طول ۱۵ روز گذشته تعدادی پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی تشکیل یافته که قرار است تعزیرات حکومتی به پرونده‌های تخلف خارج از نوبت رسیدگی و نتیجه را اعلام کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر با تأیید قاچاق دام زنده در شهرستان اهر به کشورهای هم‌جوار، گفت: طی گشت‌های ویژه‌ای داشتیم خودروهای خارج از استان و متعلق به استان‌های مرزی کشور در سطح شهر دیده شد که بعد از بررسی مشخص شد که دام زنده در این شهرستان به‌صورت قاچاق به دیگر مناطق کشور انتقال‌یافته و سپس به خارج از کشور منتقل می‌شود.

علمی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و در راستای جلوگیری از قاچاق دام زنده در شهرستان اهر مقرر شد تا نیروی انتظامی و پلیس‌راه در صورتی که خودروهای حمل دام زنده مجوزی از دستگاه‌های ذی‌ربط نداشته باشند توقیف می‌شوند.

وی بابیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای جلوگیری از قاچاق دام زنده در شهرستان اهر تدوین‌شده است، گفت: دام زنده قاچاق در صورت کشف و ضبط به کشتارگاه انتقال‌یافته و کشتار صورت می‌گیرد و سپس به بازار عرضه می‌شود اما در این میان نیاز به حمایت‌های دستگاه قضایی نیز هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر، عمده تخلفات صنفی شهرستان اهر را عدم درج قیمت بر روی اجناس عنوان کرد، یادآور شد: کسانی که با مأموران نظارتی برخورد قهرآمیز کرده و حرکات مغرضانه در برابر قوانین نشان می‌دهند به‌صورت قانونی با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

علمی تأکید کرد: تاکنون با وجود گشت‌های مشترک و ویژه از سطح شهر، انبارها و عمده‌فروشان انجام می‌شود تا به حال گزارشی از احتکار اجناس در شهرستان اهر دریافت نکرده‌ایم و به‌تبع آن پرونده‌ای هم تشکیل نشده است.

وی از مردم اهر خواست تا در صورت مشاهده احتکار کالا به‌منظور گران‌فروشی، عدم درج قیمت و گران‌فروشی مشاهده کردند با شماره‌گیری ۱۲۴ مراتب تخلف را به اداره صنعت، معدن و تجارت اهر گزارش دهند، گفت: با همکاری اداره اماکن ۵۰ واحد صنفی فاقد پروانه پلمپ و بعد از دریافت مجوز فک پلمپ شده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکلی در تأمین کالای اساسی موردنیاز مردم شهرستان اهر نداریم، خاطرنشان کرد: شهرستان اهر نقشی در قیمت‌گذاری اجناس نداریم ولی با گران‌فروشی به‌صورت قانونی برخورد می‌کنیم و از طرفی هم احتکار در شهرستان اهر نداریم.