به گزارش خبرنگار اهرامروز ، دکتر نادر اسدی در مراسم هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه که در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار می‌شد اظهار کرد: امیدوارم در هفته پژوهش توانسته باشیم قدمی در راستای انجام مشترک فعالیت‌های علمی و پژوهشی بین حوزه و دانشگاه در آینده برداریم.

وی بابیان اینکه متأسفانه بحث پژوهش مورد غفلت واقع‌شده است گفت: متأسفانه پژوهش در کشور ما به شکلی که باید انجام نمی‌شود باید با انجام آسیب‌شناسی به دلیل آن پی ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با ذکر اینکه پژوهش در تمام شئون زندگی برای هر تصمیم‌گیری انجام می‌شود عنوان کرد: هر سؤالی که برای پژوهش مطرح می‌شود نیاز به مطالعه کافی دارد تفاوتی ندارد اگر موضوع فرهنگی، هنری، دانشگاهی، علمی، اجتماعی، اقتصادی یا شخصی باشد.

اسدی با اشاره به اینکه متأسفانه مطالعات عمقی برای انجام پژوهش بسیار کمرنگ شده است گفت: دانشجوی پزشکی که مطالعه جزوه‌ای داشته باشد طبابت وی نیز جزوه‌ای و بسیار سطحی خواهد بود نخواهد توانست انسان‌ها را به‌خوبی درمان کند این امر آفتی برای آینده است.

وی با ذکر اینکه آفت دیگر تحقیق و پژوهش، نشان دادن خود یا به‌اصطلاح پرستیژ است ابراز داشت: تنها درصد بسیار کمی از تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه‌ها کاربردی هستند و می‌توانند به درد جامعه بخورند و کار را پیش ببرند اکثر قریب به‌اتفاق تحقیقات صرفاً برای نمایش علمی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با اشاره به اینکه باید برای انجام تحقیقات انگیزه درونی وجود داشته باشد گفت: پژوهش‌های ما باید مأموریت محور و هدفمند انجام شوند تا بتوانند راندمان کاری را افزایش دهند نباید ابزاری عمل شود.

اسدی با ذکر اینکه نهادهای فرهنگی، اجتماعی، مراکز صنعتی و تجاری برای حل مشکلات می‌توانند با همکاری دانشگاه مشکلات خود را حل کنند عنوان کرد: دانشگاه می‌تواند با در اختیار گذاشتن محققان و تجربیات علمی خود نیازهای جامعه را بشناسد و برای آن‌ها راه‌حل‌های مناسب پیدا کند.