به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی مدیر آموزش و پرورش اهر در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای یاورکندی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر در تهران، اظهار کرد: در طی این جشنواره خیرین متعهد شدند تا در روستاها و شهر اهر مدرسه احداث کنند و مدرسه روستای یاورکندی جزو تعهدات خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر است.

وی افزود: عملیات اجرایی مدرسه سه کلاسه شهدای بانک سپه روستای یاورکندی از تیرماه سال جاری آغاز شد و بیست روز می‌شود که دانش آموزان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه مدرسه قبلی روستای یاورکندی که در سال ۹۱ در جریان زلزله دچار آسیب‌دیدگی شده بود ولی بنا به‌ضرورت ناچاراً مجبور به استفاده از مدرسه مخروبه بودیم، گفت: خوشبختانه با حمایت‌های خیرین مدرسه‌ساز و عنایات دولت تدبیر و امید رفته‌رفته مدارس تخریبی و فرسوده بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: برخی از مدارس روستایی شهرستان اهر به دلیل فرسوده بودن نیاز به همراهی خیرین بانک سپه دارند و اگر موقعیت احداث مدارس در روستاها ایجاد شود یقیناً مشکلاتی که دانش آموزان روستایی در مهاجرت به شهر اهر، اجاره مسکن و تحصیل متحمل بودند مرتفع گردد.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان ۳۵ روستا در شهرستان اهر در کانکس تحصیل می‌کنند، یادآور شد: خوشبختانه با حمایت خیرین بازسازی بخشی از مدارس روستایی فاقد مدرسه ایمن و کانکسی شروع‌شده و مابقی مدارس روستایی که دانش آموزان در کانکس تحصیل می‌کنند بنا به شرایط ضرورت دارد تا مدارس دائم را جایگزین مدارس کانکسی کنیم.