به گزارش خبرنگار اهرمروز، علی نیرپور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با محوریت تهدیدهای بهداشت عمومی در شهرستان اهر، اظهار کرد: فاضلاب شهری در سه‌نقطه از حاشیه شهر اهر رهاسازی می‌شود که یکی از آن کوچک چای بوده که چندین بار بر ساماندهی آن تأکید کرده‌ایم و همین کوچک چای برای شهرستان اهر تهدید محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: تا زمانی که اتفاق نیفتاده کسی به ساماندهی کوچک چای اهمیت نمی‌دهد ولی خدای‌ناکرده اگر اتفاقی برای کسی رخ دهد دیگر قابل جبران نخواهد بود و متأسفانه باید بگوییم که داستان کوچک چای اهر به سریالی دنباله‌دار تبدیل‌شده و آبیاری ۷۵ هکتار اراضی زراعی از آب کوچک چای برای همه مشکل ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه موقعیت محل جمع‌آوری پسماندهای شهری اهر بسیار نامناسب است، افزود: محل پسماندهای شهری در دو کیلومتری شهر اهر واقع‌شده که تنها حصارکشی دارد و با وزش باد ساکنین منطقه را اذیت می‌کند در حالی که تاکنون به این موضوع توجهی نشده یا شاید اینکه متولیان می‌خواهند مشکلی ایجاد شود تا این مسئله را حل کنند.

نیرپور به ساماندهی آرامستان های شهر اهر نیز اشاره کرد، بیان داشت: مردم از وضعیت آرامستان های شهر اهر گله‌مندند در حالی که همه مردم از کوچک تا بزرگ ساماندهی این آرامستان ها درک می‌کنند و برخی‌ها فقط نیاز به دیوارکشی دارند، آن‌طور که به گوش می‌رسد گاهاً به انضباط دفن اجساد در آرامستان ها توجهی نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به اینکه ماهانه نزدیک به ۱۳ هزار نفر بیمار سرپایی در اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر مداوا می‌شوند، اضافه کرد: در مجموع اگر در کنار هر بیمار دو نفر به بیمارستان مراجعه کنند جمعاً تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس بیمارستان ماهانه به ۴۰ هزار نفر هم می‌رسد.

وی ابراز داشت: متأسفانه در سطح شهرستان اهر یکسری مراکز درمانی غیرمجاز در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که یا پروانه فعالیت آن‌ها مشکل دارد یا اینکه از افرادی استفاده می‌کنند که سررشته‌ای از پرستاری و پزشکی ندارند و در برخورد با مراکز درمانی غیرمجاز مسائل اجتماعی و امنیتی به‌پیش می‌آید.