به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن زاده در این نشست اظهار داشت: برخی از پروژه های عمرانی ورزشی شهرستان اهر استانی و بخشی دیگر ملی است که رفع مشکلات و نواقص این پروژه ها نیازمند نگاه و توجه مسئولان استانی همچون مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است.

وی بر لزوم تربیت ورزشکاران قهرمان در عرصه های استانی، ملی و بین المللی تاکید کرد و افزود: اگر به موقع از ورزشکاران اهری حمایت شود یقیناً می توانند در عرصه های ملی و بین المللی برای شهرستان، استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

معاون فرماندار اهر بابیان اینکه سیاست های محلی حامی ورزش قهرمانی و ورزشکاران اهری است، گفت: سرمایه گذاری اگر برای ورزشکاران از دوران کودکی انجام گیرد به قطع یقین در آینده نتیجه مطلوبی را می گیریم و این در حالی است که سرمایه گذاری برای جوانان بسیار بهتر سرمایه گذاری در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.

حسن زاده، تکمیل خانه ورزش های رزمی و استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر را از جمله مطالبات ورزشکاران اهری عنوان کرد و گفت: زمین چمن مجموعه ورزشی تختی اهر از بدو تاسیس تا به حال تنها یکبار چمن کاری شده و اگر از نزدیک مشاهده کنید می بینید چمن این زمین از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه کفپوش سالن های ورزشی مقداد و کوثر اهر نیاز به تعویض و تجهیز دارد، بیان داشت: علاوه بر این ها اخذ مالیات ارزش افزوده از باشگاه های ورزشی مشکلاتی را به وجود آورده و ما پیگیر هستیم تا این مشکل رفع شود.

 

حسن اللهیارپور، رئیس اداره ورزش و جوانان اهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در شهرستان اهر داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۶۵ درصد ورزشکاران مرد و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: سرانه ورزشی در شهرستان اهر برای هر نفر ۲۷ صدم درصد بوده که با بهره برداری از سالن ورزش باستانی این رقم به ۲۸ صدم درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر، خانه ورزش های رزمی را جزو پروژه های نیمه تمام شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: خانه ورزش های رزمی اهر با گذشت ۱۰ سال از گلنک زنی هنوز در مرحله فونداسیون باقی مانده، امیدواریم با عنایت مسئولانی استانی بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

اللهیارپور با تاکید بر اینکه کفپوش سالن های کوثر و مقداد از زمان افتتاح تا به امروز تعویض نشده و عدم تعویض کفپوش سالن ها به ورزشکاران صدمه می زند، ادامه داد: در حال حاضر ۲ سمن فعال در اهر داریم و هم اکنون ۱۲ سمن دیگر نیز در حال دریافت مجوز هستند.

رقیه نعیمی، مریم بیرامی، علی فلاحی باباجان، خانزاده، شهریار ممی خانی، صابر محرم زاده، هادی یوسفی و نمایندگانی از سایر هیئت ها نکته نظارت و مشکلات خود را بیان کردند.

کمک ۵۰ میلیون تومانی به بهسازی پیست دوومیدانی، تامین منابع برای خرید خط مسابقات شنا، تبدیل زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی تختی به چمن مصنوعی و تکمیل خانه ورزشی های رزمی تا ۸ ماه آینده از جمله قول های مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این نشست بود.