به گزارش خبرنگار اهرامروز، بابک رضی منش در ششمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خداآفرین با اعلام این خبر که خداآفرین با ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیشترین سهم استان از اعتبارات طرح اشتغال روستایی و عشایری دارد گفت: باتوجه به نیاز شهرستان در حوزه ایجاد اشتغال’ از طرح‌هایی با اعتبار بیش از ۵۰ میلیون تومان حمایت می‌شود و طرح‌هایی تا سقف ٢/۵ میلیارد تومان در کمیته شهرستان و استان و بیش از این مبلغ نیز در سطح کشور جهت ارائه تسهیلات  بررسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۷۲۵ طرح  اشتغال‌زایی در سطح شهرستان در سامانه کارا در حوزه کشاورزی ‘گردشگری ‘و صنایع‌دستی ثبت‌نام شده است گفت: با توجه به اینکه ۲۵ درصد متقاضیان در حوزه پرورش و توسعه زنبورعسل می‌باشد از قرارگرفتن طرح پرورش و توسعه زنبورعسل در ردیف تسهیلات اشتغال فراگیر با نرخ سود ۱۸ درصد ابراز نارضایتی کرد.

معاون فرماندار خداآفرین گفت: عسل یکی از محصولات شاخص شهرستان است و این شهرستان با تولید سالانه ۱۸۰۰ تن عسل قطب تولید عسل استان می‌باشد بنابراین ضرورت دارد که این طرح در ردیف رسته‌های اولویت‌دار اشتغال روستایی قرا گیرد و متقاضیان از تسهیلات مناطق روستایی و مرزی ۴ درصد بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رونق تولید و اشتغال چالش‌های اصلی کشور و مطالبه مردم از دولت است گفت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال به تولید و اشتغال باید تمام دستگاه‌ها در این حوزه تلاش نمایند.

مهندس رضی منش همچنین به استفاده از توان دهیاری‌ها برای توانمندسازی روستائیان تأکید کرد و گفت شرکت تعاونی‌های شهرستان با حمایت دستگاه‌های اجرای در جذب و اجرای پروژه‌ها برای اشتغال و توانمندی‌های روستاییان تلاش کنند.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان در چهار حوزه کشاورزی ‘گردشگری ‘آب و حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی خاطرنشان کرد: مبنای تصویب طرح‌های توجیهی و طرح‌های اشتغال‌زای شهرستان بر اساس این چهار حوزه سند شهرستان خواهد بود وی با تأکید بر اینکه هر یک از روستاهای سطح شهرستان ظرفیت خاصی دارد که باید از آنها در حوزه اشتغال‌زایی استفاده شود در ادامه خواستار ارائه طرح‌های پیشنهادی در حوزه راهداری و توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای شد.

انتهای پیام/