به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در سال‌جاری اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه را داشته باشند دستگاه قضایی با جدیت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

وی با اشاره طی دو سال گذشته با واحدهای تولیدی و کارخانجات در راستای رفع موانع تولید در شهرستان اهر جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم، افزود: حرکت در حول محور اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری را از دیگر وظایف خودمان در دستگاه قضایی می‌دانیم و عموماً در تمامی جوانب که نیاز باشد ورود می‌کنیم.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده و اغلب اعضای این جلسه در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرایم نیز عضو هستند ملزم می‌دانیم تا مواردی از شورای پیشگیری از وقوع جرایم مطرح کنیم.

نظری خطاب به ادارات ذی‌ربط در بحث جنگل‌داری و حفظ مراتع گفت: دستگاه‌هایی که مسئولیت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را دارند تدابیر لازم را جهت جلوگیری از تکرار حوادث تلخ سال گذشته در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را اتخاذ کنند، هر کوتاهی که صورت گیرد باید دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخگو باشند.

وی با ابراز تاسف از روزه‌خواری در ملاء عام گفت: متاسفانه صرف برخورد و مجازات با روزه‌خواران عامل بازدارنده نیست، مثلاً با روزه‌خوار برخورد می‌شود و وقتی متحمل مجازات شد پس از رهایی از چنگ قانون، مجدداً اقدام به تخلف می‌کند و دوباره حرمت می‌شکند در این میان ضابطین قانون گناهکار نیستند.

رئیس دادگستری اهر در ادامه بابیان اینکه در راستای تبعیت از توصیه‌های شبکه بهداشت و درمان اهر در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال جشن گل‌ریزان همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود، ابراز داشت: جشن گل‌ریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، طبق سنوات گذشته برگزار نمی‌شود بلکه از مردم می‌خواهیم تا برای رهایی هم‌نوعان خود از بند زندان، امسال از طریق مجازی و واریز کمک‌های خود در جشن گل‌ریزان مشارکت کنند که نحوه مشارکت از طریق رسانه‌ها به زودی اعلام می‌شود.

نظری با قدردانی از خیرین و مردم نوع‌دوست اهر گفت: هر ساله خیرین و مردم بزرگوار اهر برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی پیشقدم می‌شوند و به کمک به دیگران را به فرهنگ تبدیل کرده‌اند که امیدواریم خیرین و مردم اهر نیز امسال هم زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی را تنها نگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه ماه مبارک رمضان قصد داریم تا از خیرین جهت مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دعوت کنیم تا این سنت حسنه فراموش نشود و آن دسته از افرادی که به خاطر بدهی در زندان مانده‌اند، آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

انتهای پیام/