به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه توجیهی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه بستر و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر فراهم است، اظهار داشت: از احساس تکلیف و ورود داوطلبان به انتخابات شورای اسلامی شهر اهر کمال قدردانی را داریم.

وی افزود: وظیفه داریم تا برای احقاق حقوق تمامی اقشار مردم و داوطلبان انتخابات؛ بستر حضور مردم در انتخابات و تامین امنیت و تضمین سلامت انتخابات را فراهم کنیم و از طرفی داوطلبان نیز با ارائه برنامه و راهکار جهت عمران، آبادانی و توسعه شهر اهر در پیشرفت این شهر تاریخی و تحقق مطالبات به حق مردم موثر واقع شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ادامه داد: امیدواریم با برنامه و راهکار داوطلبان که نهایتاً ۷ نفر به عنوان منتخبان مردم اهر راهی شورای اسلامی شهر اهر می‌شوند مشکلاتی که چندین سال است گریبانگیر شهر و شهروندان اهری شده حل شود و همچنین قدم‌های بزرگی برای آبادانی و توسعه شهر اهر برداشته شود.

عبدالهی، وظیفه دستگاه قضایی در انتخابات را «اجرای مُر قانون و برخورد با متخلفان و جرایم انتخاباتی» عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه بداخلاقی در فضای حقیقی و مجازی برخورد می‌کند؛ اخیراً نیز مستندات تبلیغات زودهنگام و جرایم انتخاباتی که برخی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر مرتکب شده بودند به دستگاه قضایی اهر واصل شد که در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر توصیه می‌کنم حتماً قوانین و مقررات انتخاباتی، شوراها و شهرداری‌ها را مطالعه کنند و در تبلیغات انتخابات ضوابط و دستورالعمل‌ها را رعایت نمایید.

دادستان عمومی و انقلاب اهر از ممنوعیت راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و تجمعات در ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی خبر داد، گفت: تخریب شخصیت و پوستر و بنرهای تبلیغاتی سایر داوطلبان و اخلال در نظم و امنیت شهر اهر که جزو رفتارهای ناشایست و نابهنجاری است که قابل اغماض نیست و علاقه‌ای نداریم تا با هیچ کاندیدایی به خاطر رفتارهای ناشایست برخورد شود لذا انتظار داریم تخلفات و جرایم انتخاباتی به حداقل برسد.