به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز در نشست خبری با اهالی مطبوعات و رسانه های شهرستان اهر به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: تا جایی که ممکن باشد و اختیارات اجازه دهد در خدمت به مردم آماده‌ایم اما برخی موضوعات خارج از حیطه اختیارات مسئولان قضایی است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم وجود پتانسیل و ظرفیت جهت رشد و توسعه اقتصادی، اما متأسفانه در گذشته به این ظرفیت‌ها توجه چندانی نشده است، افزود: بیکاری و اشتغال جوانان یکی از معضلات اساسی شهرستان اهر به‌حساب می‌آید و حتی در زمینه اشتغال‌زایی پتانسیل‌های بسیاری نیز داریم اما به آن‌ها توجهی نشده و لذا تأکید داریم مسئولان امر به جهت رفع معضلات بیکاری به ظرفیت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس دادگستری اهر اضافه کرد: طی سال گذشته بیش از ۴۰۰ پرونده خانوادگی به دادگستری واصل‌شده بود که همه این پرونده‌ها متأسفانه با صدور رأی طلاق مختومه شده که با پیگیری‌های انجام‌یافته از ثبت‌احوال، از این تعداد ۲۹۸ پرونده اجرایی شده است.

نظری ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر در رابطه با رفع مشکلات شهری، گفت: خوشبختانه برخی از موضوعات و مشکلات را شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر پیگیری می‌کنند و برخی دیگر از مسائل و مشکلات شهری نیز با همراهی مقامات قضایی قابل‌حل است.

وی بابیان این‌که در دفاع از حقوق عامه مردم در موضوعات مختلفی چون محیط‌زیست، آب و … با هیچ‌کسی تعارف نداریم، گفت: در اهر با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم علی‌رغم بارندگی‌های مطلوب در سال‌جاری، اما آبی که می‌بایست به روان آب تبدیل شود و در پشت سد ستارخان ذخیره شود مطلوب نبوده است و در جلسات شورای حفاظ از منابع آب اهر که حضور داشتیم بنا بر وظیفه ذاتی دستگاه قضایی، تأکید ما در این جلسات تقسیم عادلانه آب بوده است.

رئیس دادگستری اهر در ادامه بر لزوم توجه مردم به مصرف جویی در مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت تأکید کرد، افزود: همان‌طور که از حق عامه مردم وظیفه‌داریم دفاع کنیم از این‌رو از مردم عزیز نیز انتظار داریم تا در مصرف آب صرفه‌جویی حداکثری را لحاظ کنند.

نظری، مشروبات الکلی، مشکلات خانوادگی، مواد مخدر، فضای مجازی و غیره را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی برشمرد، تأکید کرد: دستگاه قضایی تا جایی که امکان دارد برای کنترل آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است.

وی از راه‌اندازی شعبه ۴ حقوقی در دادگستری شهرستان اهر خبر داد، گفت: همچنین چارت سازمانی تشکیل شعبه خانواده نیز در دادگستری اهر ابلاغ و در حال تکمیل است که با این احتساب کادر قضایی دادگستری رو به افزایش است.

انتهای پیام/