به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر که با حضور هیئت‌های اجرایی انتخابات و شورای تأمین شهرستان اهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات‌هایی که در کشور برگزار می‌شود در چهارچوب قانون اساسی است و شرایط انتخابات را قانون اساسی جمهوری اسلامی به‌خوبی مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی امور ما با دین، آیین، مذهب مرتبط بوده و مبنای دینی و الهی دارد در این جهت انتخابات بسیار مقدس است، افزود: انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا هر یک به‌اندازه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کسانی که در این انتخابات‌ها شرکت می‌کنند در واقع به یک وظیفه‌ای خطیر عمل کرده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: کسانی که با رأی مردم انتخاب شده و بر سرکار می‌آیند چه عملکرد خوب و یا بد داشته باشند تاریخ آن را به‌خوبی تفسیر می‌کند، در حالی که انتخابات ما مقدس و مبنای دینی و الهی دارد بایستی کاندیداها به این امر مقدس با اخلاص ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایطی را فراهم کرده تا مردم به‌راحتی می‌توانند در انتخابات سالم شرکت کنند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ده‌ها انتخابات برگزار کرده‌اند که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی همین انتخابات است به‌طوری که دست همه در انتخابات آزاد بوده و می‌توانند از هر قشر و از هر صنفی در انتخابات شرکت کرده و برای کشور و مردم خدمت کنند.

حضور پرشور و آگاهانه و انتخاب فرد اصلح از مهم‌ترین مسائل انتخابات است

وی ادامه داد: بر عهده مردم گذاشتن تمامی امور و قانون اساسی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و این مهم نیز برای ما اهمیت دارد و این‌که امروز فردی حاضر می‌شود تا در انتخابات به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام کند در واقع مسئولیت‌پذیر است در حالی که بهای همین مسئولیت‌ها خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر حضور پرشور و آگاهانه و انتخاب فرد اصلح را از مهم‌ترین مسائل انتخابات برشمرد و گفت: اصل میزان رأی مردم است و رأی مردم امانتی گران بهاء دراختیار دست‌اندرکاران انتخاباتی است، تمامی مجریان انتخابات کاملاً بی‌طرف هستند و عمل به مّر قانون از وظایف دستگاه‌ها و مجریان انتخابات است و با هیچ فرد و گروه سیاسی عهد و اخوت نبسته‌ایم هر کسی که خلاف قانون عمل کرد با آن فرد خاطی برخورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نظری بابیان اینکه هر کسی بخواهد امنیت انتخابات را مختل کرده و یا آرامش مردم را سلب کند قطعاً و یقیناً قانون با فرد متخلف به‌شدت برخورد می‌کند، بیان کرد: مسئولان در امر برگزاری انتخابات با کسی تعارف ندارد.

وی با ذکر اینکه دستگاه قضایی با دقت تمامی تحرکات و فعالیت‌های کاندیداهای احراز صلاحیت شده را رصد می‌کند، گفت: کاندیداها به مردم وعده‌ای ندهند که عمل به آن وعده‌ها مشکل باشد در حالی که داوطلبان با تمامی وجود برای توسعه، آبادانی و رفع مشکلات شهری تلاش کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از ماه‌های گذشته در دادگستری اهر تشکیل‌شده و تمامی مسائل جزء و کل انتخاباتی رصد می‌شود، آن طوری نیست که کسی جلسه انتخاباتی و یا در سایر موارد حرکتی انجام دهد و کسی از آن بی‌خبر باشد، به دلیل وظیفه‌ای که داریم با جدیت به این وظایف عمل می‌کنیم.

مدیران کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی برای تمامی مطالب بایستی جوابگو باشد

حجت‌الاسلام نظری از تشکیل کمیته تخصصی در خصوص جرائم فضای مجازی در دادگستری شهرستان اهر خبر داد، ابراز داشت: مدیران کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی برای تمامی مطالب واقعی و غیر واقعی که مطرح می‌شود بایستی جوابگو باشد و تمامی مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود دستگاه‌های ذی‌ربط با اشرافیت رصد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی شعبه ویژه‌ای در دادگستری شهرستان اهر اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: برای تمامی تخلفات انتخاباتی که کاندیداها و یا هواداران مرتکب آن شوند پرونده تشکیل خواهد شد و هر کسی که مّر قانون را رعایت نکند و مرتکب تخلف شود برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: تمامی دشمنان برای انتخابات‌های کشورمان چشم دوخته‌اند و باید انتخاباتی برگزار کنیم که موجب انسجام ملی و اقتدار بین‌المللی کشورمان باشد در حالی که این‌گونه انتخابات‌ها مدنظر مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/