به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله حاجی‌زاده در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان اهر، اظهار کرد: زیارت اربعین طبق سفارشی که شده از زیارت‌های مهم بوده به‌طوری که اگر مسیر زیارت ناامن هم باشد نباید زیارت اربعین ترک شود و خوشبختانه مردم بدون اینکه توجهی به ناامنی‌ها یا تهدیدهای تروریستی داشته باشند به‌صورت گسترده در زیارت اربعین حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه موکب اربعین شهدای ارسباران هم‌اکنون در شهر سامرا کشور عراق به زائرین امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌دهد، افزود: خادمان اعزامی موکب اربعین شهدای ارسباران ۲۸ نفر است که با تدارکات کامل برای خدمت‌رسانی به زائرین عزیز به سامرا اعزام ‌شده‌اند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: به برکت ولایت‌فقیه و خون پاک شهداء، زمینه برای حیات طیبه در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم است و مسئولین بایستی بیش از همه در رابطه با عمل کردن به دستورات دینی و اسلامی و ارزش‌های اسلامی توجه کرده و جامعه را با طهارت و طیب نگه‌داریم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمن همواره از هیچ تلاش برای نابودی ارزش‌های اسلامی و تضعیف روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان دریغ نمی‌کند، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در بحث تهاجم فرهنگی که اگر در خواب غفلت بوده و هوشیار نباشیم زمانی می‌رسد که هیچ‌چیزی از احکام و شرعیات دینی برایمان باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه با ذکر اینکه آن چیزی که نامرئی بوده و نمی‌توان آن را دید بحث فرهنگی و دینی است، ابراز داشت: در رابطه با تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمن برای تخریب دین اسلام بایستی دفاع غیرنظامی داشته باشیم و صرفاً این‌طور نیست آماده‌سازی امکانات مادی باشد بلکه هر چیزی جای خود دارد و اساس این است که جامعه را معنوی و معتقد نگه‌داریم در حالی که این بزرگ‌ترین پدافند غیرعامل است.

امام جمعه اهر ادامه داد: اگر جامعه‌ای معتقد و مؤمن باشد مگر دشمن می‌تواند به کشور نفوذ کند بلکه جامعه و کشور آنگاه نفوذناپذیر می‌شود اما متأسفانه در جامعه به مسائل پدافند غیرعامل کمتر پرداخت می‌شود و باید خودمان به مسئله پدافند غیرعامل ورود کرده و مردم را به ورود به این بحث دعوت کنیم.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه مسئولین مثل عابد نیستند بلکه باید عالم باشند، خاطرنشان کرد: بین عابد و عالم تفاوتی بسیاری وجود دارد، عالم کسانی هستند که هم به مردم و هم به خود کمک کرده و برای رفع مشکلات تلاش می‌کند در حالی زندگی مسئولین نباید به خانواده خود مختص شود با توجه به اینکه دشمن حتی در زندگی ما نیز دخالت می‌کند بلکه مسئولان باید زندگی مردم را همانند زندگی خود بدانند.

انتهای پیام/