به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد علی نصرتی در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یادگاری گران بهاء از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است و وقتی امام راحل بسیج را تشکیل می‌دادند از ذهن کسی خطور نمی‌کرد که امروز به ابر قدرتی در خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود نیروهای مردمی بسیج اکنون جمهوری اسلامی پنجه در پنجه قدرت‌های جهانی گذاشته است، افزود: بسیج در مقابله و مبارزه با استکبار جهانی با نام مقاومت بیش از پیش نقش خود را در جهان اسلام ایفاء کرده و تبلور یافته است و باید شاکر نعمات خداوند متعال باشیم که بسیج را در خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد: کشورهای اسلامی به‌ویژه مردم مظلوم و ستم دیده دنیا به بسیج و تفکر بسیجی در راستای رهایی از ستم و ظلم استکبار جهانی متکی شده است.

نصرتی بابیان اینکه بحث مصرف مواد مخدر تنها به ایران منتهی نمی‌شود بلکه مواد مخدر یک بلای بزرگ جهانی محسوب می‌شود، گفت: ۱۷۰ کشور در دنیا به‌صورت مستقیم درگیر مواد مخدر هستند و شاید ملت و کشوری که بیش از سایر کشورها با این بلای خانمان‌سوز درگیر باشد نظام و ملت ایران است.

وی کشور افغانستان را بزرگ‌ترین غول تولیدکننده مواد مخدر در جهان عنوان کرد، اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می‌شود و وقتی آمریکا به خاک این کشور نفوذ کرد نسبت به کشت گسترده مواد مخدر دست زد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با ذکر اینکه مواد مخدر در کشور جزو پنج اولویت شاخص آسیب‌های اجتماعی به‌حساب می‌آید، بیان کرد: شاید به ذهن‌ها خطور نمی‌کرد زمانی می‌شود که شهری همان تبریز که به مهد غیرت و مذهبی معروف است در منازل، زیرزمین‌ها و آشپزخانه‌ها موادی به نام شیشه تولید شود که قدرت تخریب آن ۳۰۰ برابر بیشتر از تریاک و هروئین باشد.

نصرتی ابراز داشت: گسترش فضای مجازی در بحث مبارزه با مواد مخدر اوضاع را بسیار پیچیده‌تر از گذشته کرده است به‌طوری که دشمن برای تضعیف اداره و روحیه جوانان از طریق ترویج و آموزش تولید مواد مخدر سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده اما غافل از این‌که خانواده‌های ایرانی و جوانان هوشیارتر از آن هستند که در دامان آتش توطئه‌های دشمن بسوزند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان با شکست در جبهه‌های مختلف، جنگ را نرم‌نرم به سمت جنگ نرم کشانده است، گفت: وقتی دشمن دید که نمی‌تواند بر ایمان و اراده ملت ایران نفوذ کند سیاست‌های خود در مبنای جنگ نرم اتخاذ کرد و همواره بر تخریب و تضعیف بنیان‌هایی است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند متمرکزشده و در واقع می‌توان گفت در عرصه جنگ تمام‌عیار با دشمن هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه ما مسئولان وارث حفظ دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی هستیم، گفت: متأسفانه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌مان به‌سرعت در حال تغییر به سمت زندگی غرب‌گرایی بوده و همین موضوع نگرانی‌ها را از حفظ سبک زندگی اسلامی افزایش داده است.

نصرتی با انتقاد از اینکه در مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکلات متعددی داریم، بیان داشت: در حوزه مقابله با تهدیدها و آسیب‌های مواد مخدر عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم به‌طوری که در این راه ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار نفر جانباز تقدیم نظام کرده‌ایم و هم‌اکنون جوانان و خانواده‌ها سپر بلای خانمان‌سوز شده‌اند ولی هنوز مشکلات به‌طور کامل حل‌نشده است.

انتهای پیام/