به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه کمیته رصد فضای مجازی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر با اشاره به این‌که رسانه‌های معاند شبانه‌روز در حال تشویق مردم برای عدم مشارکت در انتخابات هستند، اظهار داشت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این توانایی را دارند تا از واقعیت‌ها در برابر هجمه‌های توأمان رسانه‌های معاند دفاع کرده و حقایق را بگویند.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: کسی منکر نبود مشکلات در جامعه نیست، همه قبول دارند که مشکلات متعددی داریم اما در کنار آن استقلال و آزادی نیز داریم ولی باید کنار هم باشیم و اتحاد و همدلی بر مشکلات غلبه کنیم.

وی با ذکر این‌که قانون چارچوب‌‌ها و حقوقی برای متهم و شاکی قائل است، گفت: می‌گویند چرا با عربده‌کشی و … برخورد نمی‌کنید؛ قانون برای همه حقوقی قائل است و برای برخورد با خاطیان نیز قوانینی وجود دارد اما نمی‌توانیم قوانین را زیرپا بگذاریم.

نظری تأکید کرد: همه حق انتقاد از همدیگر را داریم، ولی فراموش نکنیم که انتقادات در راستای اصلاح امور و به نفع مردم باشد؛ در مجموع یک‌طرفه قاضی شدن نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید وضعیت نیز خواهد شد.

رئیس دادگستری اهر با تأکید بر این‌که مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: خرید و فروش آراء یکی از چالش‌های انتخاباتی در منطقه ماست، هرچند از هم‌اکنون برخی‌ها در صدد خرید و فروش رأی هستند و این اقدام به معنی بی‌تفاوتی در قبال سرنوشت یک شهر، روستا یا حتی کشور است.

وی یادآور شد: وقتی شورایی با تخلف به مقام منتخب مردم می‌رسد هر تصمیمی بگیرد به نفع مردم نخواهد بود، در روز انتخابات وقتی با تعقیب و گریز دلالان خرید و فروش آراء دستگیر می‌کنیم عالم و آدم واسطه می‌شوند تا آن فرد آزاد شود در حالی که پشتیبان این افراد پیش از انتخاب از سوی مردم از متخلفان حمایت می‌کند.

نظری بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خردادماه و تأمین امنیت و سلامت انتخابات در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: وظیفه داریم تا بستر و زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

رئیس دادگستری اهر افزود: بارها تذکراتی در رابطه با پرهیز از تبلیغات زودهنگام و دیوارنویسی داده شده است، اما متأسفانه کاندیداهای انتخابات شورای شهر اعتنایی نکرده‌اند لذا برای افرادی که نام آن‌ها در دیوار نوشته شده است پرونده تخلفاتی تشکیل داده‌ایم.

وی بیان داشت: مکرراً گفته‌ایم استفاده از عناوین جعلی دکتر، مهندس و … جرم است، اما کاندیداهایی خود را با عنوان دروغین به مردم معرفی می‌کنند از این‌رو این افراد چگونه می‌توانند برای شهر و شهروندان تصمیم درست بگیرند! با همراهی دادستان از برخی کاندیداها به خاطر عناوین جعلی دعوت کردیم و تذکر دادیم.

نظری با اشاره به این‌که مردم سرنوشت چهار ساله شهر را به پول نفروشند، گفت: سرنوشت یک شهر را فدای مسائل اقتصادی نکنیم و فروش آراء را ترویج ندهیم، از این‌رو ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی آماده دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی هستیم.

رئیس دادگستری اهر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شهرستان اهر خواست تا تخلفات انتخاباتی را به ستاد پیشگیری از جرایم گزارش دهند، اضافه کرد: دستگاه قضایی قصد مُچ‌گیری ندارد اما در برابر تخلفات ساکت نمی‌نشیند و در عین‌حال از حقوق عامه دفاع می‌کند.